Niemal równe cztery lata po premierze Audi 3 IV generacji model ten został poddany liftingowi. Przy okazji wprowadzono nową wersję - pojazd o nazwie A3 Allstreet to crossover.
- Audi A3 po liftingu. Nadwozie
- Audi A3 po liftingu. Wnętrze
- Audi A3 po liftingu. Wyposażenie
- Audi A3 Allstreet, czyli crossover
- Audi A3 po liftingu. Silniki i rynkowa premiera
Audi A3 po liftingu. Nadwozie
Zmiany stylistyczne nie są duże. Z przodu sześciokątna, bezramkowa osłona Singleframe ma nowy design – została zauważalnie spłaszczona i poszerzona. Wloty powietrza łączy charakterystyczny przedni spojler, który sprawia, że A3 wydaje się niższe. Z tyłu sportową naturę uwydatnia nowy zderzak z wyrazistym dyfuzorem.
Audi A3
Poprzez MMI można teraz wybierać spośród maksymalnie czterech różnych cyfrowych sygnatur świateł do jazdy dziennej – po raz pierwszy w modelach z serii A3. Reflektory LED i LED Matrix tworzą cyfrowe światła do jazdy dziennej, wykorzystując 24-pikselowe elementy rozmieszczone w trzech rzędach w górnej części obudowy.
Audi A3 po liftingu. Wnętrze
We wnętrzu wprowadzono tu szereg, ale drobnych nowości – od nowego wyglądu dźwigni skrzyni biegów i otworów wentylacyjnych po dekoracyjne wstawki z tkaniny oraz nowe oświetlenie kabiny.
Audi A3
Wzbogacono wyposażenie standardowe. Oprócz trójramiennej kierownicy obszytej skórą (kierownica wielofunkcyjna plus) seryjna specyfikacja obejmuje klimatyzację, pakiet oświetlenia Ambiente oraz środkowy podłokietnik z przodu.
Audi A3 po liftingu. Wyposażenie
Standardowo Audi A3 jest wyposażone w system Audi pre sense front, funkcja unikania kolizji, asystent skrętu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Adaptacyjny tempomat, wspomagający kontrolę wzdłużną i poprzeczną, został uzupełniony o funkcję asystowanej zmiany pasa ruchu. System ten wspomaga przyspieszanie, hamowanie i kierowanie przy prędkości do 210 km/h, a także zmianę pasa na drogach szybkiego ruchu przy prędkości powyżej 90 km/h.
Za pomocą białych strzałek w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu head-up wskazuje on, czy i w jakim kierunku można zmienić pas ruchu. Bazuje przy tym na danych z tylnego radaru. Jeśli kierowca zainicjuje zmianę pasa poprzez dotknięcie dźwigni kierunkowskazu, system aktywnie wesprze go w przeprowadzeniu manewru, ingerując w działanie układu kierowniczego. Jego aktywacja odbywa się za pośrednictwem MMI.
Audi A3
W ruchu miejskim przydaje się Asystent parkowania z Audi parking system plus, który pomaga kierowcy w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego poprzez precyzyjne interwencje w układzie kierowniczym.
Audi A3 Allstreet, czyli crossover
Całkowitą nowością jest wersja A3 Allstreet. Samochód otrzymał podniesione o 1,5 cm zawieszenie, plastikowe osłony drzwi i nadkoli oraz większe koła, dzięki czemu prześwit wzrósł o 3 cm, a auto stało się crossoverem.
Audi A3 allstreet
Audi A3 po liftingu. Silniki i rynkowa premiera
W Europie Audi A3 po modernizacji będzie początkowo oferowane z dwoma silnikami i dwiema przekładniami do wyboru. Wariant 35 TFSI z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM w chwili premiery występuje w cenniku z automatyczną, 7-biegową skrzynią S tronic oraz układem miękkiej hybrydy, a później do oferty trafi także w połączeniu z 6-stopniową przekładnią manualną.
Audi A3
Do wyboru jest także wysokoprężna odmiana 35 TDI o mocy 150 KM, współpracująca z 7-biegową skrzynią S tronic. Dodatkowe wersje A3 Sportback i A3 Sedan z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi pojawią się w drugim kwartale 2024 roku, natomiast pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in.
Wszystkie modele A3 zjeżdżają z linii produkcyjnej fabryki Audi w Ingolstadt. Samochody będzie można zamawiać jeszcze w marcu 2024 roku.