Zmiany stylistycznie w Audi S3 nie są przesadnie dużo. Znacznie więcej zmieniło się w zakresie rozwiązań technicznych. Przede wszystkim samochód otrzymał zastrzyk mocy.
- Audi S3 po liftingu. Silnik
- Audi S3 po liftingu. Rozdzielacz momentu obrotowego
- Audi S3 po liftingu. Zmienione zawieszenie
- Audi S3 po liftingu. Nadwozie i wnętrze
Audi S3 po liftingu. Silnik
Audi S3 jest mocniejsze niż wcześniej. Przy okazji modernizacji podniesiono moc silnika 2.0 TFSI o 23 KM, a moment obrotowy - o 20 Nm. W efekcie samochód dysponuje mocą 333 KM i momentem 420 Nm. Audi S3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Maksymalny moment jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 2100 do 5500 obr./min. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Audi S3 po liftingu
Silnik i przekładnia otrzymały bardziej sportową konfigurację: przy stałej szybkości i niewielkim lub umiarkowanym przyspieszeniu w zakresie pośrednich prędkości obrotowych wstępnie obciążona turbosprężarka utrzymuje określony poziom obrotów. W połączeniu z przepustnicą otwieraną w trybie jazdy wybiegiem zwiększa to wydajność napędu. Wyższy moment startowy sprawia, że 7-biegowa skrzynia S tronic umożliwia teraz bardziej spontaniczne ruszanie. Czas zmiany przełożenia przy pełnym obciążeniu skrócono o połowę, a prędkości obrotowe silnika przy częściowym obciążeniu w ustawieniu D zostały zwiększone, co skutkuje lepszą reakcją.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu. Rozdzielacz momentu obrotowego
Audi S3 idzie w ślady RS 3 i również otrzymuje rozdzielacz momentu obrotowego. Technologia ta umożliwia w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami. Korzystając z elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego umieszczonego na każdej półosi napędowej, rozdzielacz momentu obrotowego rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami po wewnętrznej i zewnętrznej stronie łuku – w zależności od sytuacji na drodze oraz wybranego trybu Audi drive Select.
Audi S3 po liftingu
Audi drive select oferuje sześć różnych trybów. Oprócz znanych profili (auto, comfort, dynamic, individual i efficiency) w ramach aktualizacji S3 otrzymało nowy program dynamic plus. W tym trybierozdzielacz momentu obrotowego przekazuje jak najwięcej momentu obrotowego na tylną oś, na koło znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu, co wywołuje tendencję do nadsterowności, a wówczas ESC automatycznie przechodzi w sportowy tryb pracy.
Audi S3 po liftingu
Także silnik i przekładnia zostały dostrojone specjalnie pod kątem trybu dynamic plus. W porównaniu do programu dynamic prędkość obrotowa silnika 2.0 TFSI na biegu jałowym wzrasta o 200 obr./min, do 1300 obr./min, aby dodatkowo usprawnić dynamiczne ruszanie. Reakcja przepustnicy staje się jeszcze bardziej bezpośrednia. Oprócz krótszych zmian przełożeń skrzynia S tronic przyczynia się do zwiększenia dynamiki dzięki późniejszemu załączaniu wyższego biegu i wcześniejszej redukcji na niższy.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu. Zmienione zawieszenie
Wahacze ze sztywniejszymi łożyskami i nowe ułożyskowanie kolumn, pozwalające uzyskać większe ujemne pochylenie kół (tzw. negatyw), zapewniają bardziej spontaniczną reakcję układu kierowniczego oraz zwiększoną kontrolę poprzeczną. Skutkuje to zwiększoną przyczepnością i dynamiką w zakrętach. Zoptymalizowany, progresywny układ kierowniczy pozwala jeszcze precyzyjniej dobierać tor jazdy.
Standardem nowego Audi S3 jest sportowe zawieszenie S, o 15 mm obniżone względem podwozia A3. To samo dotyczy opcjonalnego zawieszenia sportowego S z adaptacyjnymi amortyzatorami, które zostało specjalnie dostosowane do rozdzielacza momentu obrotowego i odpowiednich trybów Audi drive select.
Audi S3 po liftingu
S3 otrzymało również nową generację elektronicznej kontroli stabilizacji.
Audi S3 po liftingu. Nadwozie i wnętrze
Nie obyło się bez zmian stylistycznych. Sześciokątna, pozbawiona obramowania osłona Singleframe ma nowy design, zauważalnie spłaszczony i poszerzony. Grill uwypuklony akcentami w kształcie litery L, wraz z dużymi, kanciastymi bocznymi wlotami powietrza łączą się ze spojlerem z dwiema pionowymi rozpórkami.
Audi S3 po liftingu
Z tyłu uwagę zwraca nowy zderzak. Dyfuzor został podzielony na dwie części.
W kabinie również pojawiły się zmiany – od projektu dźwigni przekładni i otworów wentylacyjnych po wstawki z tkaniny dekoracyjnej oraz nowe oświetlenie.