chceauto.pl
x
Audi S3 po liftingu (2024)

Audi S3 po liftingu (2024)

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-04-13

Zmiany stylistycznie w Audi S3 nie są przesadnie dużo. Znacznie więcej zmieniło się w zakresie rozwiązań technicznych. Przede wszystkim samochód otrzymał zastrzyk mocy.

  1. Audi S3 po liftingu. Silnik
  2. Audi S3 po liftingu. Rozdzielacz momentu obrotowego
  3. Audi S3 po liftingu. Zmienione zawieszenie
  4. Audi S3 po liftingu. Nadwozie i wnętrze

Audi S3 po liftingu. Silnik

Audi S3 jest mocniejsze niż wcześniej. Przy okazji modernizacji podniesiono moc silnika 2.0 TFSI o 23 KM, a moment obrotowy - o 20 Nm. W efekcie samochód dysponuje mocą 333 KM i momentem 420 Nm. Audi S3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Maksymalny moment jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 2100 do 5500 obr./min. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu
Silnik i przekładnia otrzymały bardziej sportową konfigurację: przy stałej szybkości i niewielkim lub umiarkowanym przyspieszeniu w zakresie pośrednich prędkości obrotowych wstępnie obciążona turbosprężarka utrzymuje określony poziom obrotów. W połączeniu z przepustnicą otwieraną w trybie jazdy wybiegiem zwiększa to wydajność napędu. Wyższy moment startowy sprawia, że 7-biegowa skrzynia S tronic umożliwia teraz bardziej spontaniczne ruszanie. Czas zmiany przełożenia przy pełnym obciążeniu skrócono o połowę, a prędkości obrotowe silnika przy częściowym obciążeniu w ustawieniu D zostały zwiększone, co skutkuje lepszą reakcją.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu

Audi S3 po liftingu. Rozdzielacz momentu obrotowego

Audi S3 idzie w ślady RS 3 i również otrzymuje rozdzielacz momentu obrotowego. Technologia ta umożliwia w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami. Korzystając z elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego umieszczonego na każdej półosi napędowej, rozdzielacz momentu obrotowego rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami po wewnętrznej i zewnętrznej stronie łuku – w zależności od sytuacji na drodze oraz wybranego trybu Audi drive Select.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu
Audi drive select oferuje sześć różnych trybów. Oprócz znanych profili (auto, comfort, dynamic, individual i efficiency) w ramach aktualizacji S3 otrzymało nowy program dynamic plus. W tym trybierozdzielacz momentu obrotowego przekazuje jak najwięcej momentu obrotowego na tylną oś, na koło znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu, co wywołuje tendencję do nadsterowności, a wówczas ESC automatycznie przechodzi w sportowy tryb pracy.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu
Także silnik i przekładnia zostały dostrojone specjalnie pod kątem trybu dynamic plus. W porównaniu do programu dynamic prędkość obrotowa silnika 2.0 TFSI na biegu jałowym wzrasta o 200 obr./min, do 1300 obr./min, aby dodatkowo usprawnić dynamiczne ruszanie. Reakcja przepustnicy staje się jeszcze bardziej bezpośrednia. Oprócz krótszych zmian przełożeń skrzynia S tronic przyczynia się do zwiększenia dynamiki dzięki późniejszemu załączaniu wyższego biegu i wcześniejszej redukcji na niższy.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu

Audi S3 po liftingu. Zmienione zawieszenie

Wahacze ze sztywniejszymi łożyskami i nowe ułożyskowanie kolumn, pozwalające uzyskać większe ujemne pochylenie kół (tzw. negatyw), zapewniają bardziej spontaniczną reakcję układu kierowniczego oraz zwiększoną kontrolę poprzeczną. Skutkuje to zwiększoną przyczepnością i dynamiką w zakrętach. Zoptymalizowany, progresywny układ kierowniczy pozwala jeszcze precyzyjniej dobierać tor jazdy.

Standardem nowego Audi S3 jest sportowe zawieszenie S, o 15 mm obniżone względem podwozia A3. To samo dotyczy opcjonalnego zawieszenia sportowego S z adaptacyjnymi amortyzatorami, które zostało specjalnie dostosowane do rozdzielacza momentu obrotowego i odpowiednich trybów Audi drive select.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu
S3 otrzymało również nową generację elektronicznej kontroli stabilizacji.

Audi S3 po liftingu. Nadwozie i wnętrze

Nie obyło się bez zmian stylistycznych. Sześciokątna, pozbawiona obramowania osłona Singleframe ma nowy design, zauważalnie spłaszczony i poszerzony. Grill uwypuklony akcentami w kształcie litery L, wraz z dużymi, kanciastymi bocznymi wlotami powietrza łączą się ze spojlerem z dwiema pionowymi rozpórkami.
Audi S3 po liftingu
Audi S3 po liftingu
Z tyłu uwagę zwraca nowy zderzak. Dyfuzor został podzielony na dwie części.

W kabinie również pojawiły się zmiany – od projektu dźwigni przekładni i otworów wentylacyjnych po wstawki z tkaniny dekoracyjnej oraz nowe oświetlenie.

Audi S3 po liftingu (2024) - GALERIA ZDJĘĆ

Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)Audi S3 po liftingu (2024)

Zobacz także

Audi RS3 po modernizacji

Audi RS3 po modernizacji 2024-08-21

Wiosną 2024 roku Audi A3 zostało poddane modernizacji. Nie dziwi więc fakt, że podobnym zabiegom poddano usportowioną wersję tego modelu, czyli RS3. Warto się zainteresować tym samochodem, bo to jeden z ostatnich prawdziwych hot-hatchów i jeden z...
Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet

Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet 2024-03-14

Niemal równe cztery lata po premierze Audi 3 IV generacji model ten został poddany liftingowi. Przy okazji wprowadzono nową wersję - pojazd o nazwie A3 Allstreet to crossover.
Audi RS3 nowej generacji

Audi RS3 nowej generacji 2021-07-19

Audi zaprezentowało model RS3 nowej generacji. Od razu pokazano hatchbacka (Sportback) i sedana.Do tej pory najmocniejszą odmianą serii 3 Audi było S3, napędzane czterocylindrowym silnikiem TFSI o mocy 310 KM. Ale to już przeszłość - teraz palmę...
Coraz więcej hybryd plug-in Audi

Coraz więcej hybryd plug-in Audi 2020-12-28

Audi poszerza gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele to A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback oraz Q8.Audi oferuje modele PHEV siedmiu liniach produktowych. Po dużych modelach A6, A7 Sportback, A8 i Q7, latem 2020 r. oferta została...
Kolejne testy Euro NCAP

Kolejne testy Euro NCAP 2020-12-11

Niezależna organizacja Euro NCAP ogłosiła wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem ocenie bezpieczeństwa poddano Audi A3 Sportback, Seata Leona, Isuzu D-Max, Kię Sorento, Land Rovera Defender, Honda e i Hyundaia i10.Audi A3 Sportback i Seat Leon...
Audi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-in

Audi A3 40 TFSI e. Nowa hybryda plug-in 2020-10-09

Po dieslowym skandalu i zmianie kursu przez cały koncern Volkswagena, również Audi kontynuuje ofensywę elektromobilności. Do pokazanych już wcześniej hybrydowych wersji modeli A6, A7, A8, Q5 i Q7 dołącza A3 Sportback w wersji 40 TFSI e.Audi A3 40 TFSI...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS