Jednym z ciekawszych pojazdów pokazanych na salonie we Frankfurcie przez Audi jest nowe RS4 Avant.
Audi RS4 Avant
Samochód jest napędzany podwójnie doładowanym silnikiem 2.9V6 o mocy 450 KM. Maksymalny moment obrotowy to 600 Nm (170 Nm więcej niż w poprzednim modelu), a dostępny jest w przedziale od 1900 do 5000 obr./min.
Audi RS4 przyśpiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, opcjonalnie można ją podnieść do 280 km/h.
Audi RS4 Avant
Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi moment obrotowy standardowo na wszystkie koła (zastosowano napęd quattro), w opcji dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.
Nowe Audi RS4 Avant waży 1790 kg, czyli jest o 80 kg lżejsze niż poprzednik. To przekłada się nie tylko na osiągi, ale również zużycie paliwa. Auto średnio spala w cyklu pomiarowym 8,8 litra benzyny na 100 km, co jest wynikiem o 17 procent niższym w stosunku do poprzedniego modelu.
Audi RS4 Avant
Standardowo montowane sportowe zawieszenie RS sprawia, że Audi RS4 Avant jest zawieszone o siedem milimetrów niżej niż A4 ze sportowym zawieszeniem. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramiczne hamulce i dynamiczny układ kierowniczy z ustawieniem typowym dla RS.
Audi RS4 Avant
Za pośrednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może indywidualnie definiować sposób zachowania samochodów (reakcję na gaz, tłumienie, sposób pracy skrzyni biegów).
Stylistycznie samochód wyróżnia się głównie bardziej agresywną stylizacją przedniej części nadwozia.
W porównaniu z Audi A4 Avant, wnęki kół są szersze o 30 mm i mają dodatkowy akcent w postaci blisterów quattro. Charakterystyczny dla modeli RS dyfuzor i dwie owalne końcówki rur układu wydechowego RS, stylistycznie „zamykają” samochód od tyłu.
Nowe Audi RS 4 Avant jest seryjnie wyposażone w 19-calowe kute, aluminiowe felgi, opcjonalnie można wybrać koła 20-calowe.