Jedną z ciekawszych premier na salonie genewskim jest Audi RS5 nowej generacji.
Audi RS5
Normy ekologiczne są nieubłagane i w motoryzacji jest coraz mniej miejsca na duże wolnossące silniki. Przed zmianami nie uchroniło się i Audi RS5. O ile w obecnej generacji pod maską pracował wysokoobrotowy, wolnossący silnik 4.2 V8, o tyle w nowej generacji zastosowano podwójnie doładowaną jednostkę 2.9V6 TFSI.
RS5 będzie pierwszym modelem Audi z tym silnikiem, który do tej pory stosowany był przez Porsche w Panamerze.
Audi RS5
Moc pozostała na niezmienionym poziomie i wynosi 450 KM (w zakresie 5700-6700 obr/min). Doładowanie przełożyło się natomiast na moment obrotowy, który wynosi aż 600 Nm (o 170 Nm więcej niż dotychczas), a wartość ta dostępna jest w niezwykle szerokim zakresie obrotów (1900-5000 obr/min).
Moment obrotowy trafia na wszystkie koła (rozkład nominalny wynosi 40:60 z preferencją tylnych kół) za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o 8 przełożeniach.
Audi RS5
Mniejszy silnik w połączeniu z mniejszą masą (auto waży 1655 kg, o 60 kg mniej od poprzednika) oznaczają świetne osiągi. Audi RS5 Coupe rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s, czyli o 0,6 s szybciej niż obecna generacja. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, natomiast z opcjonalnym pakietem Dynamic wynosi 280 km/h.
Audi RS5
W zależności od preferencji nabywcy Audi RS5 może być wyposażone w zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami RC Plus, sportowy układ wydechowy, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi czy ceramiczne tarcze hamulcowe.
Tradycyjnie natomiast utrzymano dyskretną stylizację. Audi RS5 od "zwykłego" A5 Coupe, odróżnić można po przednim zderzaku z dużymi wlotami powietrza, 20-calowych kołach, bocznych listwach z czarnymi wstawkami czy czarnej lotce na klapie bagażnika.
Nowe Audi RS5 Coupe trafi do salonów latem.
Audi RS5 na wideo:
Audi RS5. Koniec z V8, pora na V6! - GALERIA ZDJĘĆ