Kilka tygodni temu Audi zaprezentowało usportowiony model flagowej limuzyny – S8. Dziś, na specjalnej konferencji prasowej zaprezentowany został kolejny reprezentant tej serii – najmniejszy w rodzinie model S1 i S1 Sportback.
Audi S1
W stosunku do modelu A1 styliści zdecydowali się na kilka zmian. Najwięcej dostrzec można w obrębie pasa przedniego. Inne są m.in. zderzak i osłona chłodnicy. Ostatnią wykonano z matowego, czarnego plastiku i pozbawiono chromowanej listwy ozdobnej. Zupełnie nowe są również wykonane w technologii LED reflektory. Oprócz tego samochód otrzymał też nowe listwy progowe.
Miłośnicy Audi dostrzegą również nowy tylny zderzak z dyfuzorem, dwie podwójne rury wydechowe i większy tylny spoiler. W modelu S1 dolna część klapy bagażnika lakierowana jest na czarny mat.
Audi S1 Sportback
We wnętrzu - oprócz sportowych foteli, kierownicy i nakładek na pedały - "wyczynowy" charakter auta podkreślać mają m.in czerwone obwódki okrągłych dysz nawiewów.
Samochody napędzane są benzynowym silnikiem 2,0 l TFSI. Dzięki doładowaniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwa jednostka rozwija 231 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm. Na sprint do 100 km/h S1 potrzebuje dokładnie 5,8 sekundy. Cięższy S1 Sportback jest jedynie o 0,1 sekundy wolniejszy. Oba modele osiągają prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg danych technicznych - to 7 l/100 w przypadku S1 i 7,1 l/100 w S1 Sportback.
Audi S1 Sportback
Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pośrednictwem systemu Quattro wyposażonego w (montowane przy tylnej osi) sprzęgło wielotarczowe. Standardowym wyposażeniem jest również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.
W stosunku do modelu A1 najwięcej zmian poczyniono w zawieszeniu. Inne są m.in łożyska kolumn McPhersona, które zapewnić mają szybszą reakcję na ruchy kierownicą.
Audi S1 Sportback
W konstrukcji tylnej osi - zamiast belki skrętnej - zastosowano układ wielowahaczowy. Zupełnie nowe jest również elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. W standardzie auta wyposażane będą też w system Audi Drive Select, który steruje m.in pracą przepustnicy, klimatyzacji i aktywnych amortyzatorów. Zastosowano też większe tarcze hamulcowe (przednie o średnicy 310 mm) i nową pompę.
Auta trafić mają do salonów w drugim kwartale bieżącego roku. W Niemczech za model S1 zapłacić trzeba będzie od 29 950 euro. Audi S1 Sportback wyceniono na 30 800 euro.