Firma z Ingolstadt zaprezentowała właśnie topowe kombi zbudowane w oparciu o popularną „czwórkę” – Audi S4 Avant.
Audi S4
Samochód zadebiutuje w europejskich salonach latem tego roku. Jednocześnie w cennikach pojawi się też – S4.
Topowe odmiany wyróżniają się przestylizowanymi zderzakami, 18-calowymi obręczami kół (na życzenie 19 cali) i aluminiowymi dodatkami. Z tego metalu wykonano część atrapy chłodnicy i tylnego dyfuzora. Aluminiowe są również obudowy lusterek.
Audi S4
Audi S4 waży 1630 kg. Audi S4 Avant jest tylko odrobinę cięższe. Legitymuje się masą 1675 kg. W bagażniku sedana zmieści się do 480 l. W kombi 505 l (do 1510 l po złożeniu oparć tylnej kanapy). To dobry wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że pod podłogą zamontowano dyferencjał standardowego napędu Quattro.
Źródłem mocy jest benzynowy 3,0 V6 l TFSI wyposażony w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Motor legitymuje się mocą 354 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Standardowym wyposażeniem jest automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów Tiptronic. Za transfer mocy odpowiada system permanentnego napędu 4x4 Quattro (z przewagą osi tylnej).
Audi S4
W stosunku do standardowych A4 zawieszenie obniżono aż o 23 mm, zastosowano też elektronicznie sterowane, aktywne amortyzatory. Na przedniej osi pracują wentylowane, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 350 mm sparowane z sześciotłoczkowymi zaciskami.
Audi S4 osiąga setkę w 4,7 s. Audi S4 Avant potrzebuje na to o 0,2 s więcej. W obu przypadkach prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczone elektroniczne).
Audi S4 Avant
Lista standardowego wyposażenia obejmuje m.in. ledowe reflektory, przednie sportowe fotele obszyte alcantarą czy trójramienną, skórzaną kierownicę. Avant otrzyma też elektrycznie zamykaną klapę bagażnika.
Za Audi S4 zapłacić trzeba będzie 59,300 euro. Audi S4 Avant wycenione zostało na 61,150 euro.