W połowie ubiegłego roku Audi zmodernizowało model TT. Teraz przyszła kolej na mocniejszą wersję tego modelu, czyli TT RS.
Audi TT RS
Na pierwszy rzut oka zmiany stylistyczne nie wydają się duże, jednak producent zapewnia o całkowitym przeprojektowaniu przedniej części nadwozia. Logotyp quattro w kolorze matowego tytanu umieszczono w dolnej części błyszczącego czernią grilla osłony chłodnicy Singleframe, której rama jest z kolei matowo czarna. Boczne wloty powietrza, które zostały po raz kolejny powiększone, podzielono pionowymi listwami.
Audi TT RS
Spojler rozciągający się na całą szerokość przodu pojazdu, na swych końcach ostro kieruje się w górę i ściąga stylistycznie cały zderzak w dół. Powierzchnia spojlera lakierowana jest standardowo w kolorze nadwozia, ale dostępne są też wersje w kolorze matowego aluminium lub błyszczącej czerni.
Z tyłu pojawił się zaprojektowany na nowo, ruchomy spojler tylny z bocznymi skrzydełkami. Po obu stronach tyłu, tuż nad charakterystycznym dla RS-ów dyfuzorem, znaleźć można pionowe dodatki stylistyczne.
Audi TT RS
W nowym Audi TT RS w standardzie znajdziemy diodowe reflektory przednie, opcjonalne dostępne są reflektory diodowe Matrix.
Odświeżone Audi TT RS dostępne będzie w ośmiu różnych kolorach nadwozia, w tym w zarezerwowanym dla RS-ów zielonym kolorze Kyalami oraz nowych: pomarańczowym Pulse i niebieskim Turbo.
Audi TT RS
Audi TT RS napędzane jest pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2480 ccm, który nadal ma 400 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1950 do 5850 obr./min). Wysoka moc w połączeniu z napędem na cztery koła quattro gwarantują wysokie osiągi - Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy.
Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, a na życzenie ograniczenie może zostać podniesione do 280 km/h.
Audi TT RS
Moc płynie do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Napęd quattro przy pomocy wielopłytkowego sprzęgła dystrybuuje moc na koła w zależności od bieżącego zapotrzebowania.
By wpływać na działanie napędu na cztery koła quattro i innych podzespołów, takich jak układ kierowniczy, skrzynia S tronic, charakterystyka silnika, czy klapy w układzie wydechowym, kierowca używa systemu Audi drive select. W systemie ustawić można jeden z czterech trybów jazdy: comfort, auto, dynamic i individual.
Audi TT RS
Niska masa TT RS Coupé – 1450 kg bez kierowcy, i zdecydowanie sportowo zestrojone zawieszenie, to podstawowe warunki doskonałego prowadzenia. Na życzenie również dostępne jest zawieszenie RS sport plus z adaptacyjnymi amortyzatorami i systemem Audi magnetic ride. Ustawienia tych dwóch ostatnich układów kontrolować można z poziomu systemu Audi drive select.
We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele RS pokryte Alcantarą (opcjonalnie - skórą Fine Nappa). Specjalny, dodatkowy ekran RS standardowego, wirtualnego kokpitu – Audi virtual cockpit o przekątnej ekranu 12,3 cala, wyświetla informacje dotyczące ciśnienia w oponach, momentu obrotowego i sił przeciążenia.
Audi TT RS
Gdy skrzynia biegów ustawiona jest w tryb manualny, specjalny sygnał na ekranie zmusza kierowcę do zmiany biegu na wyższy, gdy silnik osiąga maksymalne obroty. Na skórzanej kierownicy RS sport z manetkami zmiany biegów, oprócz przycisków wielofunkcyjnych znajdziemy też dwa inne przyciski: jeden do uruchamiania i wyłączania pojazdu, a drugi obsługujący system Audi drive select.
Audi oferuje całą gamę rozwiązań z zakresu infotainment. Wśród propozycji opcjonalnych znaleźć można m.in. system nawigacji MMI navigation plus z ekranem MMI touch, wyszukiwaniem tekstowym i systemem komend głosowych. Dodatkowo również zamówić można hotspot Wi-Fi oraz moduł internetowy Audi connect.
Odświeżone Audi TT RS w salonach dilerskich pojawi się wiosną.