Audi zaprezentowało model TTS w wersji Competition Plus. Będzie ona stała niemal na szczycie gamy modelowej, ustępując jedynie TT RS.
Audi TTS Competition Plus
Audi TTS to usportowiona wersja modelu TT. Samochód jest napędzany silnikiem 2.0 TFSI o mocy 306 KM i momencie 400 Nm. W stosunku do klasycznego TT, TTS - poza mocniejszym napędem - wyróżnia się również szeregiem zmian stylistycznych.
Teraz gama modelowa będzie poszerzona o TTS Competition Plus. Ta wersja również jest napędzana silnikiem 2.0 TFSI, ale o mocy 320 KM. Co ciekawe, moment obrotowy nie uległ zmianie i nadal wynosi 400 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną przekładnią S tronic o siedmiu przełożeniach, za pośrednictwem której napędza wszystkie koła. Tym samym TTS Competition Plus ustępuje mocą jedynie 400-konnemu TT RS.
Audi TTS Competition Plus
Stylistycznie TTS Competition Plus wyróżnia się głównie stałym tylnym spojlerem i 20-calowymi czarnymi felgami, pod którymi ukryto czerwone zaciski hamulcowe. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. pneumatyczne zawieszenie.
Co ciekawe, wyższa moc nie przełożyła się na osiągi. TTS Competition Plus Coupe rozpędza się do 100 km/h, tak jak TTS, czyli w 4,5 s, natomiast Roadster jest o 0,3 s wolniejszy.
Audi TTS Competition Plus
Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Audi obiecuje, że dodatkowe 14 KM skracają czasy przyspieszeń nie podczas sprintu, ale już podczas jazdy, w typowych sytuacjach drogowych, jak wyprzedzanie.
Dodatkowo Audi wprowadza do gamy TT i TSS wersję specjalną Bronze, która wyróżnia się, oczywiście, brązowymi elementami. Taki jest np. kolor felg, czy logo Audi na tylnych błotnikach a we wnętrzu - przeszycia skórzanej tapicerki.
Audi TTS Competition Plus oraz wersja Brozne trafią do salonów na początku 2021 roku. Wówczas poznamy ich ceny.