Volkswagen do 2025 r. zainwestuje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne ok. 40 mln euro. Cel niemieckiego koncernu to osiągnięcie neutralnego bilansu emisji CO2 do roku 2050.
Nowe modele aut elektrycznych to nie wszystko. Trzeba je przecież „napędzać” czystą energia, a nie tą pozyskaną z węgla. Firma Aldermyrberget AB wybuduje olbrzymią farmę wiatrową w Skellefteå, na północy Szwecji. Należąca do Volkswagena część tej farmy będzie generować ok. 100 GWh energii – to ilość wystarczająca do zasilenia 27 tys. gospodarstw domowych.
Szwecja jest jednym z krajów europejskich, w których elektryczne Volkswageny rodziny ID. cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Z udziałem w rynku na poziomie 20% i 9300 dostarczonych aut elektrycznych od stycznia do listopada Volkswagen jest liderem rynku aut BEV w tym kraju. Model ID.4 jest numerem 1 sprzedaży od ośmiu miesięcy – w tym roku nabywców znalazło już ponad 6000 tych aut.
Równocześnie z farmą wiatrową w Szwecji, na początku 2022 r. zostanie uruchomiona olbrzymia elektrownia słoneczna w Tramm-Göthen, na północnym wschodzie Niemiec. We wspólnym projekcie Volkswagena i koncernu energetycznego RWE zostanie zamontowanych ok. 420 tys. modułów fotowoltaicznych – to największe tego typu niezależne przedsięwzięcie u naszych zachodnich sąsiadów.
Do 2025 r. powstanie ok. 20 podobnych obiektów, m.in. w Hiszpanii, Anglii i Finlandii. Ich łączne możliwości sięgną ok. 7 TWh zielonej energii. To mniej więcej tyle, ile generuje ponad 300 wiatraków albo zużywa rocznie ok. 600 tysięcy gospodarstw domowych. Już dziś Volkswagen umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych zieloną energią w domu (w Polsce dzięki współpracy z marką Polenergia) i na drogach (m.in. stacje ładowania Ionity). Dokonując inwestycji w rozwój źródeł energii odnawialnej, koncern idzie o krok dalej i wspiera tworzenie farm wiatrowych i elektrowni słonecznych w krajach europejskich, w których sprzedaż aut elektrycznych Volkswagena jest najwyższa.
Elektryczne Volkswageny cieszą się powodzeniem w całej Europie – od stycznia do listopada 2021 r. marka dostarczyła ok. 290 tys. aut BEV do klientów z naszego kontynentu. To oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do 2020 r.