W salonach Volkswagena zadebiutował właśnie Polo TSI Bluemotion. To pierwszy reprezentant rodziny superoszczędnych Volkswagenów, który nie został wyposażony w silnik wysokoprężny.
Volkswagen Polo TSI BlueMotion
Volkswagen Polo TSI Bluemotion – bo tak właśnie brzmi oficjalna nazwa nowego modelu – napędzany jest benzynowym silnikiem o pojemności 1,0 l. Trzycylindrowa jednostka wyposażona jest w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Silnik rozwija moc 95 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm.
By uzyskać lepsze wyniki spalania zastosowano m.in. specjalny, aerodynamiczny pakiety stylistyczny, opony o niskich oporach toczenia, skrzynię biegów o wydłużonych przełożeniach, system start&stop i wyświetlacz podpowiadający kierowcy moment zmiany biegu.
Volkswagen Polo TSI BlueMotion
Dzięki tym rozwiązaniom samochód zużywa średnio 4,1 l paliwa na 100 km. To wynik o 0,2 l lepszy, niż w przypadku zwykłego Volkswagena Polo 1,0 TSI. Mimo kilku modyfikacji, bez zmian pozostała jednak maksymalna prędkość auta. Niewielkie, oszczędne, Polo jest w stanie rozpędzić się do 190 km/h.
W Niemczech za Volkswagena Polo TSI Bluemotion zapłacić trzeba co najmniej 15 925 euro.