W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji po liftingu. Teraz przyszła kolej na modernizację jego najbardziej sportowej odmiany – GTI.
Volkswagen Polo GTI
Polo GTI po liftingu jest standardowo wyposażone w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light oraz w podświetlany pas na osłonie chłodnicy, który jest charakterystycznym uzupełnieniem świateł do jazdy dziennej. W ten sposób wygląd Polo nawiązuje do designu modeli z rodziny ID. oraz nowej generacji popularnych modeli, jak Golf, Arteon i Tiguan, które również są wyposażone w ten świetlny detal (opcjonalnie lub seryjnie, w zależności od wyposażenia).
Na nowo zaprojektowane tylne światła LED to najbardziej rzucający się w oczy element stylistyczny tylnej części nowego Polo GTI. Rozciągają się one daleko w kierunku środka pokrywy bagażnika i są wyposażone w światło hamowania o specyficznej grafice oraz w zintegrowany dynamiczny kierunkowskaz.
Volkswagen Polo GTI
Charakterystyczne dla GTI nowe zderzaki poszerzają optycznie nadwozie Polo. System adaptacyjnego oświetlenia z przodu (AFS) jest zintegrowany po bokach zderzaka i jest sterowany za pomocą głównych reflektorów. W połączeniu z matrycowymi reflektorami LED IQ.Light gwarantuje równomierne oświetlenie drogi i otoczenia. Technologia umożliwia ciągłą jazdę z włączonymi światłami drogowymi, bez oślepiania innych użytkowników drogi.
Charakterystycznymi akcentami stylistycznymi Polo GTI pozostają czerwone logo GTI na osłonie chłodnicy, kratka wlotu powietrza z otworami o strukturze plastra miodu oraz czerwona listwa ozdobna wzdłuż pasa świateł do jazdy dziennej. Z prawej i lewej strony zachodzi ona na matrycowe reflektory LED IQ.Light.
Volkswagen Polo GTI
Zastosowany po raz pierwszy w Polo GTI system IQ.Drive Travel Assist umożliwia półautomatyczną jazdę. System może przejąć kierowanie, hamowanie i przyspieszanie od ruszenia aż do granicy kontroli systemu Travel Assist przy 210 km/h.
Do działania IQ.Drive Travel Assist wykorzystuje znane systemy, takie jak aktywny tempomat (ACC) oraz Lane Assist, który należy do wyposażenia standardowego. Kierowca może aktywować system za pomocą przycisku Travel Assist umieszczonego na wielofunkcyjnej, sportowej i obszytej skórą kierownicy. Podczas korzystania z systemu kierowca musi trzymać ręce na kierownicy, co oznacza, że kierowca jest zawsze odpowiedzialny za samochód.
Volkswagen Polo GTI
Podobnie jak w "zwykłym" Polo, wskaźniki i ekran systemu multimedialnego znajdują się na jednej wysokości. Digital Cockpit Pro ma nie tylko większą gęstość pikseli, lepszy współczynnik kontrastu i intensywne kolory, ale w większy rozmiar - 10,25 cali (26 cm).
Podobnie jak wszyscy poprzednicy, także Polo GTI po liftingu ma napęd wyłącznie na przednie koła. Układ napędowy stanowi silnik 2.0 TSI, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (DSG). Jednostka generuje 207 KM i 320 Nm, jest więc o 7 KM mocniejsza niż wcześniej. Dzięki temu czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 6,5 s, czyli 0,2 s mniej niż do tej pory.
Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI po liftingu jest standardowo wyposażony w sportowe zawieszenie, dzięki któremu karoseria znajduje się o 15 milimetrów bliżej ziemi niż w pozostałych wersjach.
Polo GTI jest dostępne w pięciu kolorach: czarny Deep perłowy, szary Smoke metalik, czerwony Kings metalik, biały Pure specjalny i niebieski Reef metalik. Trzy ostatnie kolory można opcjonalnie połączyć z kontrastującym dachem w kolorze czarnym.
Samochód jest standardowo wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Polo GTI można również zamówić z opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół.