Volkswagen zaprezentował pierwsze szkice Polo GTI po liftingu.
Volkswagen Polo obecnej generacji trafił na rynek w 2017 roku. Niedawno niemiecki koncern zaprezentował wersję po gruntownej modernizacji.
Nowe Polo można rozpoznać dzięki sporym zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, osłony chłodnicy, pokrywy bagażnika z zachodzącymi na nią światłami oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED.
We wnętrzu nowego modelu znajduje się seryjnie Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), również seryjna wielofunkcyjna kierownica w nowym kształcie czy systemy multimedialne najnowszej generacji.
Po raz pierwszy Polo może być wyposażony w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Nowości jest zresztą znacznie więcej, m.in. samochód - również po raz pierwszy - będzie mógł się poruszać w trybie półautonomicznym.
Analogicznie zmiany zajdą w Polo GTI. Na zaprezentowanym szkicu w oczy rzuca się przedni zderzak o agresywnej stylizacji oraz nisko poprowadzony czerwony pasek, typowy dla Volkswagenów GTI.
Volkswagen nie zdradza, czy przewidział jakieś zmiany w zakresie jednostek napędowych. Przypomnijmy, że obecnie Polo GTI napędzane jest silnikiem 2.0 TSI, które generuje 200 KM. Jednostka napędowa współpracuje z manualną skrzynią sześciobiegową lub również sześciostopniową, dwusprzęgłową przekładnią DSG.
Niezależnie od zastosowanej skrzyni biegów Volkswagen Polo GTI rozpędza się do 100 km/h w 6,7 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.