BMW prowadzi intensywne testy prototypu nowej serii 8 Coupe.
BMW 8
Pierwsze sygnały, że niemiecki producent zamierza reaktywować serię 8 pojawiły się w maju ubiegłego roku, gdy zaprezentowano BMW Concept 8 Series.
O ile tamten samochód stanowił zaledwie wskazówkę, w którą stronę mogą pójść inżynierowi i styliści, o tyle auto, które obecnie jest testowane na włoskim torze doświadczalnym w Aplilii, to pojazd zbliżony do wersji produkcyjnej, która ma debiutować już w tym roku.
BMW 8
Jazdy testowe przeprowadzane są na silnie zakamuflowanym prototypie, który jednak pozwala łatwo rozpoznać typowe dla sportowych samochodów proporcje nowego BMW serii 8 Coupe i kształty, które wprost nawiązują do BMW serii 8, którą produkowano w niewielkich ilościach w latach 1989-1999.
Nowe BMW serii 8 jest rozwijane równolegle z wersją sportową, czyli M8 oraz wyścigowym samochodem BMW M8 GTE. Podczas gdy prototyp modelu seryjnego jest poddawany testom wytrzymałościowym, zespoły wspierane przez BMW Motorsport przygotowują się obecnie w Daytonie (USA) do pierwszego startu BMW M8 GTE na torze wyścigowym. W dniach 27-28 stycznia BMW M8 GTE debiutowało w 24-godzinnym wyścigu w Daytonie, a w czerwcu 2018 r. weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
BMW 8
Nowe BMW serii 8 kontynuuje tradycje pierwszej generacji, typoszeregu E31, która pojawiła się 1989 roku. Samochód był klasycznym coupe z nisko opadającą maską oraz nie posiadał słupka B ani ramek okiennych. Przednie reflektory były elektrycznie podnoszone, co szybko stało się znakiem rozpoznawczym tego modelu.
Samochód posiadał tylny napęd, moment obrotowy trafiał na koła za pośrednictwem manualnej sześciobiegowej lub czterostopniowej automatycznej skrzyni biegów.
BMW 8
Początkowo najmocniejszym silnikiem BMW serii 8 była jednostka 5.0 V12 o mocy 300 KM i momencie 450 Nm - BMW 850i przyśpieszało do 100 km/h w 6,8 s a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. W 1992 roku zadebiutowała nowa topowa odmiana - BMW 850 CSi. Źródłem mocy tego pojazdu również był silnik V12, ale o pojemności 5,6 l, mocy 380 KM i momencie 550 Nm.
BMW 850 CSi mogło rozpędzić się do 298 km/h, a 100 km/h na liczniku pojawiało się po 6 od startu.
Produkcję tej wersji zakończono w 1996 roku - powstało 1510 egzemplarzy BMW 850 CSi. Natomiast produkcja BMW serii 8 została zakończona w 1999 roku. W ciągu 10 lat powstało 30 621 samochodów.
Warto dodać, że BMW serii 8 stanowiło ówczesną awangardę pod względem wyposażenia. Na liście opcji znajdował się m.in. system kontroli stabilności, adaptacyjne zawieszenie czy wspomaganie kierownicy zależne od prędkości oraz komputer pokładowy.