Do rodziny nowego BMW 8 Gran Coupe dołączyły właśnie odmiany M8 i M8 Competition. Wyróżnikami usportowionych odmian są m.in.: 20-calowe obręcze kół, wloty powietrza w przednich błotnikach, czarny, wykonany z kompozytów (tworzywa sztuczne zbrojone włóknami węglowymi) dach przeprojektowane lusterka i tylny spoiler.
BMW M8 Gran Coupe
Standardowo oba modele poruszają się na kołach w rozmiarze 275/35 z przodu i 285/35 z tyłu.
Auto ma o 200 mm dłuższy rozstaw osi niż standardowe BMW serii 8. Karoseria mierzy 5098 długości, 1943 mm szerokości i 1423 mm wysokości. Dalszym podróżom sprzyja mieszczący 440 l bagażnik.
BMW M8 Gran Coupe
Zarówno M8 Gran Coupe, jak i wzmocnione M8 Gran Coupe Competition napędzane są znanym z innych modeli bawarskiego producenta silnikiem 4.4V8 TwinPower Turbo (Valvetronic i podwójnym vanos). W podstawowej odmianie generuje on 600 KM (przy 6 tys. obr/min) oraz 750 Nm (w zakresie 1800 - 5600 obr/min). Wersja Competition może się pochwalić mocą 625 KM.
BMW M8 Gran Coupe
Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej przekładni M Steptronic. W samochodach zastosowano system M xDrive oparty na międzyosiowym sprzęgle wielotarczowym, które płynnie dozuje moc pomiędzy osie. Tylny dyferencjał posiada możliwość stuprocentowej mechanicznej blokady. Kierowca może też wybrać tryb jazdy 2WD, w którym moc przenoszona jest wyłącznie na tył. Standardowo auta wyposażone są w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, sportowy układ kierowniczy M Servotronic, sportowy układ wydechowy i aktywne zawieszenie o regulowanej sile tłumienia.
BMW M8 Gran Coupe
Osiągi? BMW M8 Gran Coupe przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s i osiąga 200 km/h w zaledwie 11,2 s od startu. Odmiana Competition na sprint do setki potrzebuje 3,2 s, a 200 km/h pojawia się na prędkościomierzu w równe 11 s od startu! Prędkość maksymalna to 250 km/h. Po wyłączeniu elektronicznego ogranicznika auta mogą rozpędzić się nawet do 305 km/h.
BMW M8 Gran Coupe
Podstawowa odmiana ma na pokładzie m.in.: cyfrowe zegary BMW Live Cockpit Professional, wyświetlacz HUD, laserowe reflektory (standard na rynku niemieckim) czy aktywny układ stabilizacji przechyłu. Wśród opcji wymienić można np. system audio Bowers & Wilkins (16-kanałowy wzmacniacz i 16 głośników), czterostrefową klimatyzację czy panoramiczne, elektrycznie sterowane, okno dachowe.