Najmocniejsze drogowe M5 w historii działu BMW Motorsport. Tak – w jednym zdaniu – podsumować można nowe BMW M5 CS. Samochód trafi do salonów już na wiosnę!
BMW M5 CS
Mierzące 5001 mm długości (szerokość 1903 mm, wysokość 1468 mm) auto przyciąga spojrzenia głównie za sprawą ospoilerowania i wykończonych na złoto-brązowo dodatków. W tym tonie utrzymane są: ramka atrapy chłodnicy i znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej. Nie sposób pominąć też złotych, kutych, obręczy kół w rozmiarze 20-cali.
Środek to m.in. cztery osobne fotele (częściowo wykonane z karbonu) i czarna tapicerka ze skóry Merino z czerwonymi szwami oraz wykończona alcantarą kierownica ze znacznikiem na godzinie dwunastej z karbonowymi łopatkami do zmiany biegów.
BMW M5 CS
Firma chwali się, że takie elementy, jak: maska, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny, a także osłona silnika i tłumik wlotu powietrza są ”wykonane z tworzywa sztucznych wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien”.
BMW M5 CS
Wyróżnikiem nowego BMW M5 CS są też elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych świecące żółtym, a nie białym, światłe.
Źródłem napędu jest podwójnie doładowane (twin power turbo, duble-VANOS i system valvetronic) benzynowe V8 o pojemności 4,4 l.
BMW M5 CS
To najmocniejsza z jednostek oferowanych kiedykolwiek w samochodzie ”seryjnym” przez BMW Motorsport. Silnik – przy 6000 obr./min - osiąga 635 KM. Maksymalny moment obrotowy – 750 Nm – oferowany jest w szerokim zakresie od 1800 obr./min do 5950 obr./min. Standard to m.in. wykonany w całości ze stali szlachetnej układ wydechowy.
Moc przenoszona jest na obie osie (M xDrive) za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive. Sprint do 100 km/h zajmuje 3,0 s. Przyspieszenie do 200 km/h trwa 10,4 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 305 km/h.