BMW zaprezentowało pierwszy w swojej historii model M8. Samochód trafić ma do cenników już we wrześniu.
BMW M8 Convertible
M8 wyróżnia się na tle ”cywilnej” serii 9 że atrapą chłodnicy w kształcie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi poprzeczkami w przedniej części, poszerzonymi nadkolami kół, ”skrzelami” z plakietką M w przednich błotnikach, innym kształtem lusterek zmodyfikowaną aerodynamiką (np. spojler i tylny pas z elementami dyfuzora). Wyposażenie opcjonalne obejmuje pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M.
Wyróżniającą się cechą nowego BMW M8 Coupe jest podwójnie wybrzuszony dach ”double buble” z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem karbonowym (CFRP). Specyfikacja standardowa obejmuje także 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Twin Spoke oraz ogumienie mieszane 275/35 z przodu i 285/35 z tyłu.
BMW M8 Coupe
Standardowe wyposażenie BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio i modeli Competition obejmuje skórzaną tapicerkę, kluczyk BMW z wyświetlaczem, wyświetlacz BMW Head-Up z danymi specyficznymi dla M, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania oraz pakiet BMW Live Cockpit Professional (z systemem nawigacyjnym i inteligentnym asystentem osobistym BMW).
Pod maską mamy V8 biturbo (dwie sprężarki twin scroll) o pojemości 4,4 l. W nowym BMW M8 Coupe i nowym BMW M8 Cabrio osiąga maksymalny moment obrotowy 750 Nm (od 1800 do 5600 obr./min.) i generuje maksymalną moc 600 KM w zakresie od 6000 obr./min. do 7200 obr./min.(odcięcie zapłonu). W modelach serii Competition moc maksymalna to aż 625 KM.
BMW M8 Coupe
Przekazywanie mocy odbywa się za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. W menu konfiguracyjnym kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Przy wyłączonym układzie dynamicznej kontroli stabilności (DSC) 100 proc. mocy może być przekazywane na koła tylnej osi. BMW M8 są także standardowo wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic.
BMW M8 Convertible
BMW M8 Coupe i BMW M8 Cabrio przyspieszają od 0 do 100 km/h w odpowiednio 3,3 i 3,4 sekundy. BMW M8 Competition Coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a nowe BMW M8 Competition Cabrio w 3,3 sekundy. Wszystkie modele mogą pochwalić się prędkością maksymalną aż 305 km/h.
Ogólnoświatowa premiera nowych modeli odbędzie się 25–27 czerwca 2019 roku przy okazji imprezy o nazwie ”#NextGen BMW Group” w BMW Welt w Monachium.