BMW iX M60 to najmocniejsza odmiana tego elektrycznego SUV-a. Auto wciąż wygląda... niezbyt zachęcająco, ale dysponuje potężną mocą.
BMW iX M60
BMW iX to pierwszy elektryczny SUV tego niemieckiego producenta. Jak każde auto elektryczne, samochód dostępny jest mocnymi silnikami, które generują 326 lub 523 KM. Ale to nie było ostatnie słowo BMW. Pokazane właśnie M60 napędzane jest przez dwa silniki elektryczne M Performance, które generują łącznie 619 KM i 1100 Nm.
Dzięki temu oraz napędowi wszystkich kół ważący z bateriami 2,5 tony samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s, a więc o 0,8 s szybciej niż 523-konne iX xDrive50. Prędkość maksymalna została ograniczone do 250 km/h. To sprawia, że M60 jest wyraźnie szybsze - słabsze odmiany BMW iX prędkość maksymalną mają ograniczoną do 200 km/h.
BMW iX M60
Oczywiście są to dane "papierowe", w praktyce przy jeździe z takimi prędkościami akumulator rozładowuje się niemal w oczach.
Jeśli jednak będziemy obchodzić się z gazem delikatnie BMW iX M60 ma przejechać do 560 km na jednym ładowaniu. Tyle zasięgu ma zapewnić bateria o pojemności 105,2 kWh, czyli taka sama, jaką BMW zastosowało w iX xDrive 50. Ta sama bateria przy mocniejszych silnikach oznacza oczywiście, że M60 przejedzie nieco mniej niż xDrive (w zależności od warunków zasięg jest mniejszy od 30 do 50 km).
BMW iX M60
Maksymalna wartość momentu obrotowego M60 (1100 Nm) dostępna jest wyłącznie w trybie sportowym przy włączonym systemie Launch Control (szybkiego startu). Z drugiej strony, podczas spokojnej jazdy bez gwałtownych przyśpieszeń, BMW iX M60 napędzane jest wyłącznie przez silnik przy tylnej osi.
BMW iX M60 to również zmodyfikowany układ jezdny. Samochód ma adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie i zmodyfikowany układ kierowniczy.
BMW iX M60
Motoryzacja doszła już do takiego poziomu abstrakcji, że za dźwięki emitowane przez samochody zaczynają odpowiadać... kompozytorzy. W BMW iX M60 jest znany z wielu filmów Hans Zimmer. Dźwięki wydawane przez samochód są oczywiście emitowane przez głośniki, różnią się w zależności od trybu i są inne niż w innych wersjach iX.
Stylistycznie iX M60 nie różni się właściwie od zwykłych wersji iX wzbogaconych o pakiet Sport. Różnice sprowadzają się do kolorów detali.
We wnętrzu znajdziemy dwa ekrany. Ten przed kierowcą, pełniący rolę cyfrowych zegarów ma 12,3 cala, a umieszczony na środku ekran systemu infotainment - 14,9 cala.