BMW rozpoczyna sprzedaż modelu iX. Samochód ten po raz pierwszy zaprezentowano w listopadzie 2020, a teraz poznaliśmy jego ceny.
BMW iX
BMW iX to elektryczny samochód rozmiarami zbliżony do X5. Na początek auto będzie dostępne w dwóch wersjach - iX xDrive40 i iX xDrive50.
Wersja mocniejsza jest napędzana przez przez dwa, zlokalizowane przy osiach silniki elektryczne, zapewniające napęd wszystkich kół oraz generujące moc 370 kW (500 KM) i 765 Nm. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s. Pojemność jego zabudowanych w podłodze baterii to 111,5 kWh brutto, co ma zapewnić zasięg nawet na poziomie 600 km.
BMW iX
BMW iX xDrive40 również napędzane jest na obie osie przez dwa silniki elektryczne, ale ich łączna moc wynosi 240 kW (300 KM), zaś moment obrotowy to 630 Nm. To wystarcza, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 6,1 s. Pojemność akumulatorów wynosi 76,6 kWh brutto, dzięki czemu zasięg ma wynosić 400 km.
Prędkość maksymalna obu wersji, ze względu na ochronę baterii, została ograniczona do 200 km/h.
BMW iX
Technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o bardzo wysokiej mocy. Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW.
Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40). W obu modelach poziom naładowania akumulatora można zwiększyć z 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut, oczywiście o ile ładowarka dysponuje odpowiednią mocą.
[image right37696]W BMW iX debiutuje nowy system iDrive. Położono nacisk na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu i naturalną komunikację głosową. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9 cala. Interfejs graficzny i oprogramowanie oparto na systemie operacyjnym BMW 8.
BMW iX
W BMW iX ma imponować wyposażeniem. Model ten otrzymał najszerszy zakres systemów wspomagających kierowcę, jaki kiedykolwiek był montowany w samochodach BMW. Pojawiło się m.in, zastosowane po raz pierwszy, ostrzeganie przed kolizją czołową wykrywające nadjeżdżające pojazdy podczas skrętu w lewo oraz rowerzystów i pieszych podczas skrętu w prawo. Wyposażenie obejmuje również m.in. system ostrzegania przed skrzyżowaniem z miejską funkcją hamowania, asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu o szerszej funkcjonalności i aktywny regulator prędkości z automatycznym asystentem ograniczeń prędkości.
A jak wyglądają polskie ceny tego modelu? BMW iX xDrive40 kosztuje od 368 800 zł. Wersję iX xDrive50 wyceniono na przynajmniej 440 800 zł. Pierwsze samochody wyjadą z salonów w listopadzie.