BMW przedstawiło specyfikację techniczną kolejnego (po iX3) elektrycznego SUV-a, czyli iX. Przypomnijmy, że samochód ten został pokazany po raz pierwszy w listopadzie 2020 roku, a w salonach ma pojawić się pod koniec 2021 roku.
BMW iX
BMW iX to wersja produkcyjna conceptu o nazwie Vision iNext. Rozmiarami samochód zbliżony jest do X5. Niemcy ujawnili, że iX będzie produkowane w dwóch wersjach napędowych - iX xDrive40 i iX xDrive50.
Ciekawiej wygląda mocniejsza wersja, czyli iX xDrive50. Samochód będzie napędzany przez dwa, zlokalizowane przy osiach silniki elektryczne, zapewniające napęd wszystkich kół oraz generujące moc 370 kW (500 KM). Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w niespełna 5 s. Pojemność jego zabudowanych w podłodze baterii to 100 kWh, co ma zapewnić zasięg nawet na poziomie 600 km.
BMW iX
Również iX xDrive40 napędzane jest na obie osie przez dwa silniki elektryczne, ale ich łączna moc wynosi 240 kW (300 KM). To wystarcza, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 6 s. Pojemność akumulatorów wynosi 70 kWh, dzięki czemu zasięg ma wynosić 400 km.
Technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o bardzo wysokiej mocy. Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW.
BMW iX
Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40). W obu modelach poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego można zwiększyć z 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut.
Wnętrze BMW iX jest dość futurystyczne. Za sześciokątną kierownicą znajduje się szeroki panel z dwoma wyświetlaczami. Ten na wprost kierowcy, podający najważniejsze informacje na temat jazdy, ma 12,3 cala, zaś dotykowy ekran na środku kabiny, służący do obsługi systemu infotainment ma 14,9 cala.
Podobnie jak nadwozie, wnętrze ma minimalistyczną formę.
BMW nie podało jeszcze polskich cen iX. Natomiast ceny europejskie zaczynają się od kwoty 77 300 euro. Tanio więc nie będzie...