W centrum produkcji napędów elektrycznych BMW Group w Dingolfing rozpoczyna się produkcja akumulatorów wysokonapięciowych i modułów akumulatorowych piątej generacji, które będą stosowane w BMW iX oraz w BMW i4.
Jednocześnie zwiększone zostają moce produkcyjne w zakresie silnika elektrycznego piątej generacji. Od 2020 r. jest on produkowany w Dingolfing do BMW iX3, a w przyszłości będzie również stosowany w BMW iX oraz w BMW i4.
BMW zakłada, że do 2030 r. co najmniej 50 procent pojazdów dostarczanych naszym klientom na całym świecie będzie zelektryfikowanych.
W latach 2020–2022 w samym tylko zakładzie w Dingolfing BMW Group zainwestuje ponad 500 milionów euro w rozbudowę mocy produkcyjnych w zakresie napędów elektrycznych. Już od 2022 roku produkowane tam będą napędy elektryczne do ponad pół miliona pojazdów zelektryfikowanych. W latach od 2020 do 2022 r. BMW Group zainwestuje w Dingolfing, Lipsku, Ratyzbonie i Steyr łącznie około 790 milionów euro w rozbudowę mocy produkcyjnych w zakresie komponentów napędów elektrycznych.
Wkrótce rusza produkcja seryjna BMW iX w zakładzie BMW w Dingolfing, a jesienią produkcja BMW i4 w zakładzie w Monachium. Ich wysoce zintegrowane napędy elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe są produkowane w centrum produkcji napędów elektrycznych w Dingolfing.
BMW Group rozpoczęła produkcję komponentów akumulatorowych w zakładach w Regensburgu i Lipsku już w kwietniu i maju 2021 r. W związku z rosnącym popytem na napędy elektryczne zakłady BMW Group w Landshut i Steyr zwiększają produkcję obudów do napędów elektrycznych.
Jednostki napędowe i akumulatory wysokonapięciowe technologii BMW eDrive piątej generacji mogą być elastycznie skalowane pod względem mocy i pojemności energetycznej. Po optymalnym dopasowaniu można je zatem stosować w różnych wariantach modeli.
W każdym pojeździe stosuje się maksymalnie dwa wysoce zintegrowane napędy elektryczne, w których silnik elektryczny, energoelektronika i skrzynia biegów znajdują się w jednej obudowie. Dzięki swojej zasadzie konstrukcyjnej z wirnikiem o wzbudzeniu magnetoelektrycznym, napęd elektryczny piątej generacji nie wymaga żadnych metali ziem rzadkich.
Instalacje produkcyjne są elastyczne i skalowalne, dzięki czemu napędy mogą być stosowane w różnych modelach.