BMW iX1 U11 xDrive30 272 KM
BMW iX1
BMW iX1 zadebiutowało w 2022 roku, równocześnie z trzecią generację modelu X1. Stylistycznie oba pojazdy są właściwie identyczne.
Nadwozie BMW iX1 ma 4,5 m długości, czyli 5,3 cm więcej od X1 wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Większa jest również szerokość (+2,4 cm) i wysokość (+4,4 cm) nadwozia. O 2,2 cm wzrósł również rozstaw osi, wynosi obecnie 2,69 m.
Samochód wyróżnia się płaskimi reflektorami diodowymi, dużą, niemal kwadratową atrapą chłodnicy BMW, liniami w kształcie X biegnącymi na zewnątrz i chromowanymi wstawkami w dolnym wlocie powietrza. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi, pulsującymi kierunkowskazami i adaptacyjnym rozsyłem światła.
Główne elementy stylistyki wnętrza to płaska deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz i wydający się unosić w powietrzu podłokietnik z panelem obsługi. Nowe BMW iX1 wyposażone jest standardowo w BMW Live Cockpit Plus, a także w najnowszą generację systemu BMW iDrive. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8. Zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 10,7 cala.
Pojemność bagażnika wynosi 540 litrów, składając tylną kanapę można ją zwiększyć do 1600 l.
BMW iX1 trafiło na rynek w wersji xDrive30. Samochód napędzany jest przez dwie zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi. Moc systemowa – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – wynosi 230 kW (313 KM). Systemowy moment obrotowy to 494 Nm. BMW iX1 xDrive30 przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,7 s. Zasięg tej wersji ma przekraczać 400 km.
BMW iX1 produkowane jest w zakładach BMW Group w Regensburgu, gdzie po raz pierwszy na jednej linii montowane są modele z napędem spalinowym, hybrydowymi plug-in oraz elektrycznym.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-03