BMW zaprezentowało trzecią generację modelu X1. Samochód po raz pierwszy będzie dostępny również jako elektryczne iX1.
BMW X1
BMW X1 nowej generacji urosło. Nadwozie ma 4,5 m długości, czyli 5,3 cm więcej od obecnego modelu wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Większa jest również szerokość (+2,4 cm) i wysokość (+4,4 cm) nadwozia. O 2,2 cm wzrósł również rozstaw osi, wynosi obecnie 2,69 m.
Stylistycznie nowe X1 nawiązuje do poprzednika. Samochód wyróżnia się płaskimi reflektorami diodowymi, dużą, niemal kwadratową atrapą chłodnicy BMW, liniami w kształcie X biegnącymi na zewnątrz i chromowanymi wstawkami w dolnym wlocie powietrza. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi, pulsującymi kierunkowskazami i adaptacyjnym rozsyłem światła.
BMW X1
Główne elementy stylistyki wnętrza to płaska deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz i wydający się unosić w powietrzu podłokietnik z panelem obsługi. Nowe BMW X1 wyposażone jest standardowo w BMW Live Cockpit Plus, a także w najnowszą generację systemu BMW iDrive. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8. Zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 10,7 cala.
Pojemność bagażnika wynosi 540 litrów, składając tylną kanapę można ją zwiększyć do 1600 l.
W momencie wprowadzenia na rynek w październiku 2022 r. BMW X1 będzie można zamówić z jednym z dwóch silniki benzynowych i dwóch wysokoprężnych, które będą współpracować standardowo z 7-stopniową skrzynią Steptronic z podwójnym sprzęgłem i w zależności od modelu będą oferować napęd przedni lub na wszystkie koła BMW xDrive.
BMW X1
Niedługo potem pojawi się w elektryczne BMW iX1 xDrive30, a także dwa modele hybrydowe plug-in oraz dwa inne warianty z konwencjonalnym napędem i 48-woltową technologią mild hybrid.
BMW iX1 xDrive30 napędzane jest przez dwie zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi. Moc systemowa – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – wynosi 230 kW (313 KM). Systemowy moment obrotowy to 494 Nm. BMW iX1 xDrive30 przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,7 s. Zasięg tej wersji ma przekraczać 400 km.
BMW X1
W modelach hybrydowych plug-in nowego BMW X1 zastosowano technologię BMW eDrive piątej generacji, co w skrócie oznacza większą baterię, zasięg i moc ładowania.
W momencie wprowadzenia na rynek nowego BMW X1 oferta konwencjonalnych silników spalinowych obejmować będzie dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne z nowej modułowej generacji silników Efficient Dynamics BMW Group z technologią mild hybrid.
Czterocylindrowy silnik w modelu BMW X1 xDrive23i dysponuje mocą 218 KM generowaną wspólnie przez silnik spalinowy o mocy 204 KM i zintegrowany silnik elektryczny o mocy 14 kW (19 KM). W ofercie znajdzie się również X1 sDrive18i z trzycylindrowym silnikiem o mocy 136 KM.
BMW iX1
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią mild hybrid w BMW X1 xDrive23d oferuje moc 211 KM generowaną wspólnie przez silnik spalinowy o mocy 197 KM i zintegrowany silnik elektryczny o mocy do 14 kW (19 KM). Czterocylindrowy silnik wysokoprężny w nowym BMW X1 sDrive18d wytwarza moc 150 KM.
Wyposażenie standardowe nowego BMW X1 obejmuje system nawigacyjny BMW Maps, skórzaną kierownicę sportową, inteligentnie sterowaną dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania oraz znacznie większy niż w poprzednim modelu zakres systemów wspomagających kierowcę.
BMW iX1
Standardem jest również m.in. regulator prędkości z funkcją hamowania oraz ostrzegania przed kolizją czołową, którego zakres funkcji obejmuje teraz również wykrywanie pojazdów jadących z naprzeciwka przy skręcie w lewo oraz pieszych lub rowerzystów przy skręcie w prawo. W standardzie jest również asystent parkowania obejmujący kamerę cofania i asystenta cofania.
Opcjonalnie dostępne są m.in: asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, aktywne prowadzenie do celu, ostrzeganie przy wysiadaniu, wyświetlacz BMW Head-Up, Surround View, zdalny widok 3D, rejestrator jazdy BMW i zdalny rejestrator kradzieży.
Zdalne aktualizacje oprogramowania umożliwiają ulepszanie istniejących funkcji i dodawanie nowych.
Nowe BMW X1 produkowane będzie w zakładach BMW Group w Regensburgu, gdzie po raz pierwszy na jednej linii montowane będą modele z napędem spalinowym, hybrydowymi plug-in oraz elektrycznym.