Obecna, produkowana od 2015 roku, generacja BMW X1 doczekała się właśnie liftiungu. Jakie zmiany zafundowano najlepiej sprzedającemu się obecnie BMW serii X?
Jak to zwykle w przypadku liftingów bywa nowe są reflektory i zderzaki. Auto otrzymał m.in. przestylizowany przedni zderzak z diodowymi reflektorami przeciwmgłowymi. Na liście opcji pojawiły się reflektory główne LED, których wewnętrzne ringi mają teraz ”heksagonalną” grafikę. Z tylu, oprócz nowego zderzaka, inne są też światła z przyciemnionym szkłem. O 20 mm (z 70 do 90 mm) zwiększyła się też średnica końcówek rur wydechowych.
Oprócz tego zmodernizowano również paletę kolorów. Nowe lakiery to: Storm Bay, Jucaro Beige i Misano Blue metaliczny. Przy okazji z katalogów zniknął niezbyt popularny kolor Estoril Blue.
Wnętrze w dużym stopniu oparło się zmianom. Inny jest m.in. lewarek wybieraka biegów, w niektórych wersjach dodano kontrastowe szwy tapicerki. System mulitmedialny (standardowo z ekranem o przekątnej 6,5 cala) może być parowany z większymi wyświetlaczami o przekątnych 8,5 i 10,25 cala.
Oferta jednostek napędowych pozostała w istocie bez zmian. Klienci maja do wyboru 16 konfiguracji dotyczących mocy, skrzyni biegów i napędu (przód lub 4x4). Wybierać można spośród sześciostopniowych ręcznych, siedmiostopniowych dwusprzęgłowych i ośmiostopniowych automatycznych skrzyń biegów.
Największa nowość to hybrydowa odmiana X1 xDrive25e, która pojawić ma się w cennikach w marcu przyszłego roku. Pod maską pracuje tu benzynowy silnik o mocy 125 KM i rozwijający 220 Nm, który napędza koła przedniej osi. Za dołączanie tyłu odpowiada silnik elektryczny generujący 95 KM i 165 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 9,7 kWh, które zapewniać mają zasięg do 50 km w trybie jazdy elektrycznej.
Zobacz nowe BMW X1 na filmie:
[yt rqUYQdT9J5Y&feature=youtu.be]