BMW zaprezentowało właśnie topowy model z oferty siódmej generacji serii 3. BMW M340i xDrive trafić ma do salonów w lipcu przyszłego roku.
Samochód to zapowiedź, pozostającego jeszcze w fazie opracowywania, nowego M3. Auto garściami czerpie z palety dodatków BMW Motorsport, a silnik R6 zapewnia rewelacyjne osiągi.
BMW M340i xDrive
Znaki charakterystyczne BMW M340i xDrive to m.in.: przestylizowane zderzaki, kratka osłony chłodnicy z siatkowym wykończeniem czy lakierowane na „satynę” osłona wlotu powietrza i obudowy lusterek. Standard obejmuje też lakierowane na niebiesko zaciski i 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
BMW M340i xDrive
Za napęd odpowiada rzędowy silnik M Twin Power Turbo z systemem zmiennego czasu otwarcia zaworów Valvetronic i podwójnym Vanosem (zmienne fazy rozrządu zaworów ssących i wydechowych). Gruntownie zmodernizowany silnik o aluminiowej konstrukcji (blok i głowica) korzysta m.in. z systemu bezpośredniego wtrysku paliwa (350 barów). W porównaniu z poprzednią wersją silnik zyskał 48 KM i 50 Nm. Oznacza to, że osiąga teraz 374 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm.
BMW M340i xDrive
W układzie przeniesienia napędu pracuje automatyczna, ośmiostopniowa, przekładnia (z systemem Launch Control) i aktywny tylny dyferencjał M Sport z możliwością zablokowania. BMW M340i xDrive przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s, czyli o 0,5 s. szybciej niż topowa odmiana „cywilnej” trójki poprzedniej generacji.
Za bezpieczeństwo odpowiadają sygnowane logo M hamulce (z przodu czterotłoczkowe) i zmodyfikowane zawieszenie (sztywniejsze nastawy, -10 mm prześwitu).
Debiut rynkowy BMW M340i xDrive zaplanowany został na lipiec przyszłego roku. Niemiecka marka nie podała jeszcze cen.