Modelem BMW 8 Series Coupe (jak brzmi pełna nazwa) niemiecki koncern wraca po latach do segmentu luksusowych coupe.
BMW 8 Coupe
Nowe BMW serii 8 ma nadawać się zarówno do ekstremalnej jazdy po torze (do czego predestynują go mocne silniki, wydajne hamulce, doskonałe zawieszenie i wysoka sztywność nadwozia) jak i długich podróży w komforcie, do których konstruowane są samochody klasy GT.
W liniach nadwozia bez drutu znajdziemy nawiązania do pierwszej generacji BMW serii 8, którą produkowano w drugiej połowie lat 90-tych ubiegłego wieku. Samochód cechuje się długą maską i sporym rozstawem osi (282,2 cm). Nadwozie mierzy 484,3 cm długości, 190,2 cm szerokości i tylko 134,1 cm wysokości.
BMW 8 Coupe
We wnętrzu zamontowano cztery fotele, pojemność bagażnika to 420 litrów. Oparcie tylnej kanapy można złożyć, dzięki czemu rośnie pojemność przestrzeni bagażowej.
Opcjonalnie wiele elementów nadwozia (jak dach, osłony lusterek, wloty powietrza czy tylny dyfuzor) mogą być wykonane z włókna węglowego. Standardowo BMW 8 posiada światła w technologii LED, opcjonalnie dostępne będą adaptacyjne LED oraz laserowe z zasięgiem do 600 m.
We wnętrzu znajdziemy m.in. wyświetlacz HUD, cyfrowe zegary czy 10-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej.
BMW 8 Coupe
BMW serii 8 na rynek trafi w listopadzie i dostępne będzie w dwóch wariantach. Mocniejsza to BMW M850i xDrive Coupe M Performance z nowym silnikiem 4.4V8 TwinPower Turbo o mocy 530 KM i momencie 750 Nm (w zakresie 1800-4600 obr/min). Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Słabsza to BMW 840d xDrive Coupe z sześciocylindrowym rzędowym dieslem o pojemności 3.0, mocy 320 KM i momencie 680 Nm (między 1750 a 2250 obr/min). Auto rozpędza się do "setki" w 4,9 s i również może osiągnąć prędkość 250 km/h.
W obu przypadkach moment obrotowy trafia na wszystkie koła za pośrednictwem znanej już, ale zmodernizowanej ośmiostopniowej przekładni automatycznej Steptronic.