Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW X2 F39 18i 140 KM
BMW X2
BMW X2 F39
BMW F39 - nowe BMW X2 - zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Auto trafiło do salonów w marcu 2018 roku.
Crossover z Bawarii ma 4360 mm długości, 1824 mm szerokości i 1526 mm wysokości. Rozstaw osi to typowe dla segmentu kompaktowego 2670 mm. Auto może się też pochwalić standardowym prześwitem 182 mm (o 10 mniej w przypadku opcjonalnego zestawu Dynami Dumper Control i M suspension) i bagażnikiem o pojemności 470 l (1355 l po złożeniu oparć tylnej kanapy).
Z zewnątrz auto nawiązuje do modelu X1 i – zaprezentowanego w 2016 roku w Paryżu – koncepcyjnego X2. Do wyboru są trzy wersje wykończenia karoserii: Basic, M Sport i M Sport X. Najniższa odznacza się czarnymi, plastikowymi nakładkami nadkoli i progów oraz kołami w rozmiarze 17 cali (do 19 - opcjonalnie). Wersję M Sport poznamy po innym wlocie powietrza w zderzaku, 19-calowych kołach i lakierowanych pod kolor nadwozia osłonach progów i nadkoli. Najbogatsza odmiana - M Sport X – otrzyma przemodelowane zderzaki ze srebrnymi wstawkami.
W kabinie próżno szukać nowości. Konsola środkowa jest niemal identyczna, jak w BMW X1. Na liście dodatków znajdziemy jednak bardzo duży wybór tapicerek, kolorowy wyświetlacz HUD i panoramiczne okno dachowe.
W początkowym okresie do wyboru są trzy wersje napędowe. Jedyny benzynowy model - BMW X2 sDrive20i – ma pod maską czterocylindrowy silnik 2,0 l o mocy 192 KM (w zakresie 5000-6000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (1350-4600 obr./min). Standardem jest dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów. BMW X2 sDrive20i osiąga setkę w 7,7 s i rozpędza się do 227 km/h.
Europejscy klienci mogą się też zdecydować na jedną z odmian wysokoprężnych (obie o pojemności 2,0 l). Podstawowa - BMW X2 xDrive20d – generuje 190 KM (4000 obr./min) i 400 Nm (1750 – 2500 obr./min). Mocniejsza - BMW X2 xDrive25d – rozwija 231 KM (4400 obr./min) i 450 Nm (1500-3000 obr./min). W przypadku Diesli standardem jest klasyczna automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach.
BMW X2 xDrive20d przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s i osiąga prędkość maksymalną 221 km/h. BMW X2 xDrive25d na sprint do 100 km/h potrzebuje 6,7 s. Prędkością maksymalną to 237 km/h.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-18