BMW X4 to crossover, który zadebiutował na salonie genewskim w 2014 roku. Wkrótce potem samochód trafił do salonów.
X4 zbudowany został w oparciu o podzespoły modelu X3. Oba auta dzielą m.in płytę podłogową i część jednostek napędowych. X4 ma jednak zdecydowanie bardziej sportowy charakter. Sylwetka, wzorowana na większym X6, z charakterystycznym, nisko opadającym dachem, nawiązywać ma do klasycznych coupe.
Karoseria auta jest o 14 mm dłuższa i o 36 mm niższa niż w przypadku X3.
Również wnętrze stylizacją przypomina to znane z modelu X3.
Druga generacja BMW X4 ma 4752 mm długości, 1918 mm szerokości i 1 621 mm szerokości. Oznacza to, ze auto urosło aż o 81 mm (na długość) i 37 mm (na szerokość). O 54 zwiększył się też rozstaw osi. Ten mierzy teraz dokładnie 2864 mm. Współczynnik oporu powietrza – Cd – wynosi 0,30. Nowe wcielenie X4 spodoba się rodzinom. Pojemność bagażnika (standard obejmować ma elektryczną tylną klapę) to aż 525 l. przestrzeń bagażową powiększyć można do 1430 l składając (w proporcji 40:20:40) tylna kanapę. Do wyboru są trzy odmiany wyposażeniowe: xLine, M Sport oraz M Sport X. W zależności od wersji do wyboru są obręcze kół w rozmiarze od 19 do 21 cali.
Standard obejmuje też wykonane w całości w technologii diodowej oświetlenie, napęd na obie osie XDrive i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. W kabinie uwagę zwraca m.in. nowy zestaw wskaźników o przekątnej 12 cali i nowy wyświetlacz systemu info-rozrywki (10,25 cala, z możliwością sterowania gestem). Lista opcji obejmuje m.in.: wentylowane i podgrzewane fotele, kolorowy wyświetlacz HUD o dużej rozdzielczości czy trójstrefową klimatyzację.
Oferta to sześć jednostek napędowych (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne). Podstawowe mają po cztery cylindry i pojemność 2,0 l. Dla bardziej wymagających przygotowano sześciocylindrowe motory o pojemności 3,0 l.