BMW poddało liftingowi modele X3 i X4. Nie dziwi więc, że zmodernizowano również ich najmocniejsze wersje, czyli X3 M i X4 M, także w wersji Competition.
BMW X3 M
Zmiany są analogiczne, jak w "zwykłych" wersjach. Oba modele otrzymały zmodyfikowany przód z nowymi reflektorami, zmienioną osłoną chłodnicy i nowe zderzaki. Przeprojektowane są również tylne światła.
Zderzaki są znacznie bardziej agresywne niż do tej pory, wyposażono je w szereg otworów chłodzących.
BMW X4 M
Gruntownym zmianom poddano także wnętrze, gdzie pojawił się m.in. nowy ekran dotykowy wielkości 12,3 cala z nowym systemem infotainment. Jest to wyposażenie standardowe.
Znacznie rozszerzono gamę systemów wspomagających kierowcę. Po raz pierwszy na życzenie dostępne są system asystujący kierowcy Professional i rejestrator jazdy BMW, a opcjonalny asystent parkowania zawiera teraz asystenta cofania.
BMW X3 M
Panel sterowania na konsoli środkowej pochodzi z aktualnych modeli BMW M3 i M4 i oprócz dźwigni biegów M z przełącznikiem Drivelogic, kontrolera BMW i umieszczonego teraz tutaj czerwonego przycisku uruchamiania silnika, posiada dwa nowe przyciski bezpośredniego dostępu do ustawień napędu i układu jezdnego, a także tryby M.
BMW X3 M i X4 M napędzane są przez rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0, który dzięki doładowaniu generuje 480 KM i 620 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną przekładnią i napędza wszystkie koła. Dzięki temu oba modele rozpędzają się do 100 km/h w równie cztery sekundy.
BMW X4 M
Jeśli to dla kogoś za wolno, na liście opcji znajduje się tzw. M Competition Pack, który wzmacnia jednostkę napędową do 510 KM i 650 Nm. To przekłada się na osiągi - X3 M Competition i X4 M Competition rozpędzają się do 100 km/h w 3,8 s.
Prędkość maksymalna X3 M i X4 M jest ograniczona do 250 km/h. Ale znów - jeśli dla kogoś to za mało, może wybrać opcjonalny M Driver's Pack, który przesuwa ogranicznik na 285 km/h.
BMW X3 M i X4 M, również w wersji Competition trafią do salonów w sierpniu.