BMW poddało liftingowi modele X3 i X4. Co zmieniło się w tych samochodach?
BMW X3
Zarówno X3, jak X4 otrzymały nowy przód, na który składają nowe, bardziej płaskie reflektory oraz powiększona osłona chłodnicy. Typowe dla BMW "nerki" zostały połączone, podobnie, jak w elektrycznym iX3. Zmieniono również zderzaki, ponadto nowe są tylne światła zespolone.
Reflektory LED są standardem w X3, X4 może się pochwalić światłami matrycowymi. W opcji w obu modelach dostępne są światła laserowe.
BMW X4
Modyfikacje nadwozia to nie wszystko, X3 i X4 otrzymały również nowe wnętrze. Do tej pory było ono oparte na BMW serii 3 poprzedniej generacji (X3 debiutowało w 2017 roku, X4 - rok później), teraz jest niemal identyczne jak w obecnej serii 3 i 4.
Wnętrze zostało zdominowane przez duży, dotykowy ekran systemu infotainment o przekątnej 10,25 cala, przy czym w opcji dostępny jest ekran wielkości 12,3 cala. Tzw. BMW Live Cockpit, czyli cyfrowe zegary, oparto o kolejny ekran wielkości 10,25 cala. Nowy jest również sam system infotainment.
BMW X4
Zmiany nie ominęły benzynowych jednostek napędowych, które wyposażono w układ mild hybrid. Zarówno BMW X3, jak i X4 dostępne są w wersjach xDrive20i (184 KM), xDrive30i (245 KM) i M40i (360 KM). Ten ostatni pojazd należy do linii M Performance, a więc jest pozycjonowany niżej niż "prawdziwe" X3 M i X4 M, które pojawią się nieco później.
Gama jednostek wysokoprężnych X3 i X4 obejmuje xDrive20 (190 KM), xDrive30d (286 KM) i M40d (340 KM). Ponadto tylko w X3 dostępna jest wersja sDrive18d, która ma 150 KM i napęd na jedną oś.
BMW X4
Podobnie jak przed liftingiem, BMW X3 jest dostępne również jako hybryda plug-in (X4 nie ma w takiej wersji). X3 xDrive30e napędzane jest przez silnik spalinowy i elektryczny, których moc systemowa wynosi 292 KM. W trybie elektrycznym samochód może przejechać do 50 kilometrów.
Wszystkie jednostki napędowe współpracują z automatycznymi przekładniami Steptronic o ośmiu przełożeniach.
BMW X3 i X4 po liftingu pojawią się w europejskich salonach w sierpniu.