Salon w Los Angeles obfituje w premiery aut europejskich producentów.
Za oceanem zadebiutowała np. nowa – trzecia już – generacja Porsche Cayman. Chociaż – podobnie jak w przypadku legendarnego 911 – samochód na pierwszy rzut oka niewiele różni się od poprzednika, nie mamy wcale do czynienia z liftingiem karoserii. Auto opracowane zostało od podstaw.
Porsche Cayman
Nieznacznie zmieniły się wymiary. Nowy model jest dłuższy, niższy i – co najważniejsze – lżejszy niż poprzednia generacja. Konstruktorom udało się „zaoszczędzić” około 30 kg (w zależności od wersji), co wpływa korzystnie nie tylko na prowadzenie, ale też na zużycie paliwa.
Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach: Cayman oraz - mocniejszej - Cayman S. Model podstawowy wyposażony jest w 2,7-litrowy silnik o mocy 275 KM (202 kW). Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sek. i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h. Zużycie paliwa – przynajmniej wg danych technicznych - wynosi od 7,7 l/100km do 8,2 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów.
Porsche Cayman
3,4-litrowy silnik Caymana S dysponuje mocą 325 KM (239 kW). Samochód z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy i osiąga prędkość 283 km/h. Zużycie paliwa – zdaniem producenta – waha się pomiędzy 8,0 l/100 km, a 8,8 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów.
Standardowo w układzie przeniesienia napędu pracować będzie ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów. Na liście opcji znalazła się zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia PDK.
Nowy Cayman pojawi się w europejskich salonach 02 marca 2013 roku. Podstawowa cena Porsche Cayman w Polsce wynosić będzie 61 282 euro. Model Cayman S wyceniony został na 76 251 euro (w tym VAT).