W Nowym Jorku zadebiutował właśnie nowy Chevrolet Spark. Kolejna, czwarta już generacja, doczekała się daleko idących zmian.
Chevrolet Spark
Auto jest aż o 40 mm niższe od poprzednika. W zaprojektowanym od podstaw pojeździe nieznacznie zmienił się również rozstaw osi.
Zmiany stylistyczne sprawiają wrażenie głębokiego liftingu. Samochód otrzymał m.in. inny pas przedni – nowością jest w tym przypadku podzielona na dwie części, wkomponowana w zderzak, osłona chłodnicy i nieco mniejsze niż do tej pory reflektory. Bez zmian pozostały jednak typowe dla modelu cechy, jak chociażby opadający w tylnej części nadwozia dach, czy umieszczone w słupku klamki tylnych drzwi. Tylna klapa otrzymała przemodelowane okno i mniejszą niż do tej pory lotkę.
W kabinie zastosowano m.in. nowy wyświetlacz wskaźników i system multimedialny Chevrolet MyLink nowej generacji wyposażony w 7-calowy dotykowy ekran. Zmieniono też część materiałów wykończeniowych – wyższą trwałością cechować się mają chociażby obicia tapicerskie foteli.
Chevrolet Spark
Spark wyposażony został w zaprojektowany od podstaw, benzynowy silnik 1,4 l Ecotec. Motor legitymuje się mocą 98 KM – to o 16 proc. więcej niż w obecnej generacji Sparka. Jednostka ma wykonane z aluminium blok i głowicę, która zintegrowana jest teraz z kolektorem wydechowym. Dla obniżenia tarcia zastosowano też m.in. nowe pierścienie tłokowe.
Auto oferowane będzie w dwóch wersjach napędowych. Klienci będą mieli do wyboru pięciostopniową ręczną lub automatyczną, bezstopniową, przekładnię.
Nowy Chevrolet Spark, tak jak do tej pory, produkowany będzie w Korei Południowej. Ponieważ z końcem ubiegłego roku marka wycofała się ze Starego Kontynentu, samochód raczej nie trafi do Europy (a na pewno nie pod marką Chevrolet). W USA nowy model pojawi się w salonach w pod koniec bieżącego roku. Zobacz nowego Chevroleta Spark na filmie: