Francuzi po raz kolejny udowodnili, że potrafią projektować bardzo atrakcyjne pojazdy. Do takich należy bez wątpienia zupełnie nowe wcielenie Peugeota 208, które zadebiutje już za kilka dni, na salonie motoryzacyjnym w Genewie.
Nowy Peugeot 208
Samochód powstał na modułowej platformie CMP/e-CMP. Styliści pełnymi garściami czerpali z nowego Peugeota 508. Mamy więc słynne trzy pazury lwa wkomponowane w reflektory czy kły w postaci świateł do jazdy dziennej. Trudno też przeczyć dynamicznie profilowaną maskę czy blendę łączącą tylne światła. W odmianach GT i GT line standard to m.in. 17-calowe obręcze kół i lakierowane na czarno dach i osłony lusterek.
Kabina to kolejne już wcielenie i-Cokpit. Centralny wyświetlacz na konsoli środowej może mieć: 5, 7 lub nawet 10 cali. Cyfrowe mogą też być zegary, a lista opcji obejmuje m.in. wyświetlacz HUD, adaptacyjny tempomat, nawigację z informacjami o utrudnieniach w ruchu w czasie rzeczywistym czy system automatycznego parkowania. Standard obejmuje za to np. 4 złącze USB i MirrorLink, Apple CarPlay czy Android Auto.
Nowy Peugeot 208
Początkowo do wyboru będą cztery wersje napędowe. Trzy z nich to benzynowe, trzycylindrowe silniki z rodziny PureTech. Do wyboru są moce: 75 KM, 100 KM i 130 KM. Podstawowy motor oferowany jest z 5-stopniową skrzynią biegów. Mocniejszy ma ręczną przekładnie o 6 przełożeniach. Wersja o mocy 130 KM standardowo wyposażona jest w 8-stopniowy automat.
W ofercie pojawi się też czterocylindrowy diesel BlueHDI o mocy 100 KM (standardowo z 6-stopniową ręczną skrzynią) oraz… wersja elektryczna.
Nowy Peugeot 208
Peugeot e-208 ma moc 136 KM (100 kW) i 260 Nm. Baterie o pojemności 50 kWh zapewniają zasięg do 340 km wg cyklu pomiarowego WLTP. Sam samochód ma identyczne wymiary wnętrza (i bagażnika), co auta spalinowe i przyspiesza do 100 km/h w 8,1 s. Baterie mają być objęte 8 letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 160 tys. km.
Nowy Peugeot 208 pojawi się w europejskich salonach jesienią bieżącego roku.