Jest to tzw. lista prowizoryczna. Znajdują się na niej samochody, które są już w sprzedaży lub wejdą do sprzedaży przed końcem 2020 roku. Lista ostateczna kandydatów zostanie ogłoszona 16 listopada.
Na liście znalazło się 38 kandydatów. Oto oni:
- Aston Martin DBX
- Audi A3
- Bentley Flying Spur
- BMW Serii 2 Gran Coupe
- BMW Serii 4
- Citroen C4
- Cupra Formentor
- Dacia Sandero
- DS 9
- Ferrari Roma
- Ferrari SF90
- Fiat New 500
- Ford Explorer
- Ford Kuga
- Honda e
- Honda Jazz
- Hyundai i10
- Hyundai i20
- Hyundai Tucson
- Kia Sorento
- Land Rover Defender
- Lynk&Co 01
- Mazda MX-30
- Mercedes-Benz GLA
- Mercedes-Benz GLB
- Mercedes-Benz GLS
- Mercedes-Benz Klasy S
- Opel Mokka
- Peugeot 2008
- Polestar 2
- Rolls-Royce Ghost
- Seat Leon
- Skoda Octavia
- Toyota Mirai
- Toyota Yaris
- Volkswagen Caddy
- Volkswagen Golf
- Volkswagen ID.3
Jak widać, na liście znajdziemy cztery modele Mercedesa i po trzy - Hyundaia i Volkswagena. W gronie faworytów z pewnością znajduje się ID.3 - pierwszy elektryczny model tego producenta, zbudowany na nowej modułowej płycie MEB, który - po wielu opóźnieniach spowodowanych problemami z oprogramowaniem - właśnie wchodzi do sprzedaży.
Proces wyboru zwycięzcy składa się z dwóch etapów. W pierwszym zostanie wyłonione grono siedmiu ścisłych finalistów - poznamy ich 7 grudnia. Następnie spośród tych siedmiu modeli wybrany zostanie zwycięzca, który zostanie ogłoszony 1 marca 2021 roku.
W gronie jurorów plebiscytu jest kilkudziesięciu dziennikarzy z krajów europejskich, w tym dwóch (Roman Popkiewicz i Maciej Ziemek) z Polski.