Wiadomo już ile zapłacić trzeba będzie za nowego Forda Mondeo. Już dziś składać można zamówienia na kolejną generację auta, chociaż pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów z początkiem przyszłego roku.
Klienci będą mieli do wyboru trzy wersje wyposażenia: Ambiente Plus, Gold Edition i Titanium. W ofercie pojawi się też odmiana Titanium Hybrid wyposażona w hybrydowy układ napędowy.
W najtańszej specyfikacji - Ambiente Plus - na liście wyposażenia pojawią się m.in. 16-calowe felgi ze stopów lekkich, ręcznie sterowana klimatyzacja, radio CD/MP3 z 6 głośnikami, sześć poduszek powietrznych oraz kilka elektronicznych systemów bezpieczeństwa (kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy, hamowania awaryjnego i wspomagania ruszania na wzniesieniu). W podstawowej odmianie otrzymamy również system kontroli rodzicielskiej Ford MyKey.
W cennikach występuje sześć jednostek napędowych: po trzy benzynowe i wysokoprężne. Przygotowano też odmianę z napędem hybrydowym. Podstawowy benzynowy silnik ma 1,5 l pojemności, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk. Motor z rodziny EcoBoost rozwija 160 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 9,2 sekundy. V max to dokładnie 222 km/h. Klienci mogą też wybierać pomiędzy dwiema odmianami jednostki 2,0 l EcoBoost. Słabsza rozwija 203 KM (8,7 s do 100 km/h), mocniejsza – 240 KM (7,9 s do 100 km/h).
Podstawowy silnik Diesla to 1,6 l TDCi o mocy 115 KM. Gwarantuje on przyspieszenie do 100 km/h w 12,1 s i prędkość maksymalną 192 km/h. Do wyboru jest też 2,0 l TDCI w dwóch odmianach. Słabsza ma 150 KM, mocniejsza - 180 KM. Mniejszy rozpędza auto do 100 km/h w 9,3 s (prędkość maksymalna to 215 km/h). Większy w 8,3 s (prędkość maksymalna to 240 km/h).
Wersja hybrydowa oferuje 187 KM. W tej odmianie Mondeo przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 187 km/h.
Najtańsza odmiana wyceniona została na 89 000 zł. Cennik rozpoczyna model Ambiente Plus z silnikiem 1,5 l EcoBoost o mocy 160 KM. Najsłabszy diesel - 1,6 l TDCI o mocy 115 KM - to wydatek nie mniej niż 95 500 zł.
Najbogatsza odmiana Titanium z wysokoprężnym 2,0 l TDCi i automatyczną skrzynią biegów kosztuje 128 000 zł. Za hybrydę zapłacić trzeba równe 122 tys. zł.