Mamy dobrą wiadomość dla fanów hondy civic.
Japoński producent potwierdził, że na wrześniowym salonie we Frankfurcie zadebiutuje kolejna generacja tego japońskiego kompaktu. Samochód, który w Europie dostępny będzie wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback zaprojektowano tak, by trafiał w gusta kierowców na Starym Kontynencie.
Oprócz odświeżonego wyglądu i przestronniejszej kabiny, inżynierowie Hondy zmodyfikowali również zawieszenie auta. Układ dostrojono tak, by radził sobie zarówno na szybkich autostradach, jak i kiepskich bocznych drogach państw takich jak np. Polska, czy Rumunia.
Nowością jest zastosowanie specjalnych, wypełnionych płynem tulei, które zapewnić mają większą precyzję prowadzenia i lepszy komfort. Japończycy nie zdecydowali się jednak układ wielowahaczowy - sercem konstrukcji tylnego zawieszenia wciąż pozostaje belka podatna na skręcanie.
Aktualnie oferowana Honda Civic dostępna jest na rynku od 2006 roku.
Chociaż auto zadebiutuje we wrześniu, pierwsze egzemplarze trafią do klientów w styczniu 2012 roku. Wtedy również można się spodziewać spadku wartości oferowanych na rynku wtórnym modeli obecnie produkowanej serii, która pojawiła się w sprzedaży w 2006 roku.
Aktualnie, najstarsze roczniki VII generacji civica wciąż wyceniane są na około 35 tys. zł. Za taką kwotę uda nam się kupić auto z 2006 roku z podstawową jednostką napędową 1,4 l. o mocy 82 KM. Ceny pojazdów w dobrym stanie z większym silnikiem 1,8 l. o mocy 140 KM zaczynają się do około 38 tys. zł.
Jeśli chcesz kupić używaną Hondę Civic koniecznie skorzystaj z naszego katalogu. Znajdziesz w nim dane techniczne, osiągi, aktualne notowania giełdowe oraz opis najczęściej występujących usterek konkretnych modeli.Nie ma się co dziwić, że hondy trzymają cenę. To ładne samochody a silniki są nie do zajechania o ile nie trafi takie auto w złote rączki osobnika który samym patrzeniem potrafi zepsuć.....
Mam Hondę Civic VI generacji. Trzydrzwiowy hatchback. Autko nadal dobrze się prezentuje wizualnie. A co najważniejsze nigdy mnie nie zawiodła. Generacje takie jak Civic czy Accord V i VI to samochody które się wyróżniają do dziś a nie te klepane na jedno kopyto dzisiejsze wozy.
niestety honda sie skonczyla w 2001 wraz z ostatnia wypuszczona integra dc2:/
Honda skończyła się w momencie wycofania wszystkich modeli które dawały jakąkolwiek radochę z jazdy czyli CRX, S2000, Prelude, Integra czy CTR! Przykra prawda ale takie życie. Teraz VW robi już auta dające więcej radości - Seria R. Czemu Honda tak dała d.????
W pełni się z tobą zgadzam MrN! A co do cb Wojtek to takiego Civica VI mam zamiar kupić i kupie nawet jakby nie było z przebiegiem niższym niż 400000km. Jestem zakochany w tym autku! :D
Volkswagen daje radośc z jazdy póki masz gwarancje.Później pozostaje płakać i płacić za błedy konstruktorów i wypuszczanie niedopracowanej technologi by tylko wypuścić coś nowego.Swoją drogą co to za radośc jeździć Passatem lub Golfem.To tylko kolejne odgrzane kotlety,w których zmieniono tylko lampy przednie i grill.
REJDYN, spokojnie znajdziesz z mniejszym przebiegiem. Jedynie staraj się szukać sprzedającego w stylu "jeżdżę spokojnie" a silnikowo dociągniesz nawet do tych 400 tysi. :D
Mankamentem tych Hond są tylne nadkola a szczególnie miejsca już przy progu. Tam je zaczyna brać rdza. No ale wszystko jest do zrobienia.. ja sobie zrobiłem a reszta była w stanie idealnym. Powymieniałem wyłacznie rzeczy które niestety na naszych pieknych drogach zuzywaja się szybciej i śmigam.
Civic VII gen nie ma z tyłu belkę??
Jaro Civic VII ma zawieszenie wielowahaczowe,zaś Civic VIII tzw.UFO ma belke skrętną.
super, escort w 1990 też miał UFO....
też odnoszę wrażenie, że obecnym modelom hondy czegoś brakuje w porównaniu do tych z końca XX wieku. Owszem - ten civic "UFO" wniósł coś nowego - ale co do jakości tego modelu ....... (nie jest to szrot ale plastyki w kokpicie nie były od początku dobrze spasowane - ciekawe czy to błąd na etapie projektowania??? czy może montażu tych aut w Europie czy Turcji ?
Co do modeli : CRX, S2000, Prelude, Integra .... tych trzech pierwszych modeli faktycznie brakuje a co do nowej Integry ..... no cóż, wchodzimy w erę samochodów na baterię :(.
Ciekawe co tym razem popsują.
Civic z generacji na generację jest coraz gorszy.
V generacja miała doskonałe zawieszenie i układ kierowniczy.
VI już mała budżetowe, prymitywne zawieszenie z przodu i fatalny układ kierowniczy
VII pozbyła się wielowahaczy z tyłu i zastosowano prymitywne zawieszenie oparte o belkę skrętną.
Ciekawe co taniego wstawią do kolejnej generacji.
Jestem posiadaczem UFO Type S i naprawde nie wiem o co chodzi z tym spasowaniem plastikow. Wszystko jest u mnie rowne, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Samochod ma 34tkm wiec moze dopiero zacznie? Mile zaskoczyl mnie takze komfort-myslalem ze bedzie bardziej spartansko i tandetnie. Jest to auto o lekko sportowej charakterystyce zatem zawieszenie dla tych co lubia "bujanie" bedzie sie wydawac za twarde ale takie ma wlasnie byc (wersja 5d ma bardziej miekkie choc tez raczej twarde). Silniczek 1.8 tez super sprawa-chcemy jezdzic oszczednie to krecimy do 3-4tys, chcemy sportowo to 6-7tys. Spalanie przy jezdzie 90% w miescie to 8-10 w zaleznosci od cisniecia (komputer pokazuje ok 0.5-0.6l mniej-zatem klamie:)). W trasie spokojnie zejdziemy do 7 i nizej jak przyoszczedzimy. Zatem jest niezla alternatywa dla diesla (pali z 10% wiecej a sprzetu 3 razy mniej do zepsucia). Ponadto samochod duzo duzo przestronniejszy niz mogloby sie wydawac z zewnatrz a do tego bagaznik 485 litrow. Jedyne do czego moznaby sie przyczepic to wszelkie "manewry"-przodu nie widac, widok do tylu skutecznie ograniczony przez male okna i szerokie slupki (wcale nie przez spojler dzielacy szybe bo on wcale nie przeszkadza-bzdury pisza) zatem czujniki cofania wskazane. Pewnie jakby sie czepiac to jakies drobiazgi by sie znalazly ktore moznaby poprawic ale tu juz na sile. Zdecydowanie polecam UFO w wersji 3d jak i 5d (4d nie jezdzilem a ponoc to juz troche inny samochod).
Ciekawe czy nowy Civic będzie miał lepsze tylne hamulce i pedał sprzęgła bo te w UFO są do kitu. Hamulce nie hamują i nie są na gwarancji.Kokpit skrzypi niemiłosiernie na gorszych drogach.
Co zrobić?
qweq: V generacja miała doskonały układ kierowniczy? w moim jajku 1.3 75KM było za mocne wspomaganie i za dużo "obrotów" kierownicą. Do doskonałości duużo brakowało. Może w mocniejszych wersjach było lepiej?
qweq, nie zgadzam siez Tobą. w V jak i w VI trzeba się nakręcić sporo kierownica.
Natomiast precyzyjność jest tu i tu. Mam VI gen a miałem już różne autka i w Hondzie najlepiej mi się "kręci".
Moja żona która jest obecnie na etapie robienia prawka, jeździła już różnymi wozidłami. Rózne odmiany Punto, Toyota Yaris, ćwiczyła też na Audi mojego ojca, stwierdziła że Hondą jeździ się jej najlepiej. Auto w porównaniu z wymienionymi trzyma się drogi jak przyspawane i reaguje na każdy "gest" kierowcy.