Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Citroen Berlingo III 1.2 PureTech 130 KM
Citroen Berlingo
Citroen Berlingo to bliźniacza konstrukcja Peugeota Partnera. Niewielkich rozmiarów auta dostawcze opracowane zostały głównie z myślą o drobnych przedsiębiorcach. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1996 roku i oferowana była klientom na Starym Kontynencie aż do 2008 roku. Wtedy w ofercie francuskiej marki pojawił się nowy Citroen Berlingo, który do dziś oferowany jest w salonach. Z uwagi na stosunkowo prostą budowę Berlingo cieszą się dość dobrą opinią. Użytkowy charakter sprawia jednak, że znalezienie godnego uwagi egzemplarza może nie być łatwe.
Citroen Berlingo III
Trzecia generacja Berlingo zadebiutowała w 2018 roku na salonie w Genewie. Nowe trojaczki – Citroen Berlingo, Peugeot Partner i Opel Combo – stworzono w oparciu o modułową platformę EMP2. Pojazdy oferowane są w dwóch długościach nadwozia oraz w wersji 5- i 7-miejscowej.
Samochód wpisuje się w nową stylistykę francuskiej marki. Auto otrzymało z charakterystyczny, dwupoziomowy układ reflektorów przednich i okrągłe światła przeciwmgłowe. Wzorem modelu Cactus auto wyposażono też w boczne listwy ochronne systemu airbumps, co wydaje się dobrym pomysłem biorąc pod uwagę użytkowy charakter.
W cennikach dostępne są dwie długości nadwozia: M (4,40 m) i XL (4,75 m). Niezależnie od wybranego modelu standardowe wyposażenie obejmuje dwoje przesuwnych drzwi bocznych. Dostępu do bagażnika broni pojedyncza tylna klapa z otwieraną osobno szybą. Już w krótszej odmianie przestrzeń ładunkowa pomieścić może pakunki o objętości do 775 l. To wynik o 100 l lepszy niż w poprzedniku.
Berlingo wyposażono w trzy niezależne, składane (przycisk w bagażniku) tylne fotele. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i zapakować do wnętrza długie przedmioty. Standardowa odmiana M mieści pakunku o długości do 2,70 m. W wersji XL do wnętrza zapakować można ładunek o długości nawet 3,05 m.
Jak przystało na kombivana Berlingo spełniać też może rolę rodzinnego samochodu codziennego użytku. W cennikach oferowanych jest aż 19 technologii wspomagających prowadzenie. Są to m.in.: kolorowy wyświetlacz HUD, tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-04