Od 2020 roku sprzedaż w Europie SUV-ów segmentu B przewyższyła sprzedaż hatchbacków segmentu B, rocznie z salonów wyjeżdża ok 2 mln samochodów tej klasy. Citroen wszedł do tego segmentu rynku w 2008 roku, wprowadzając C3 Picasso. Tak naprawdę kategoria SUV-ów segmentu B wtedy jeszcze nie istniała, ale Citroen oferował już samochód z podwyższoną pozycją za kierownicą. Nazwa Aircross pojawiła się w 2017 roku wraz z modelem C3 Aircross. Nowa generacja tego modelu wejdzie do sprzedaży latem 2024 roku i wówczas poznamy wszystkie dane techniczne. Niemal równocześnie rynkową premierę będzie miał bliźniaczy Opel Frontera.
- Citroen C3 Aircross. Nadwozie
- Citroen C3 Aircross. Silniki
Citroen C3 Aircross. Nadwozie
Stylistycznie C3 Aircross i Opel Frotnera to pojazdy niemal identyczne. Różnice sprowadzają się do innego pasa przedniego i nieco zmienionego tyłu.
Citroen C3 Aircross
Z przodu znajdziemy nowe logo marki Citroen i charakterystyczną sygnaturę świetlną, podzieloną na 3 segmenty. Generalnie samochód nie ma nic wspólnego z poprzednikiem o tej samej nazwie.
Nowy Citroen C3 Aircross ma 4,39 metra długości, producent podkreśla "największy w klasie" rozstaw osi, ale nie zdradza szczegółów. Co ciekawe, mimo formalnej przynależności do segmentu B, samochodem będzie można przewieźć maksymalnie siedem osób (z kierowcą), dwie dodatkowe podróżują na składanych fotelach w bagażniku.
Citroen C3 Aircross
Citroen C3 Aircross. Silniki
Citroen C3 Aircross jest zbudowany na tej samej platformie Smart Car co hatchback C3, który został wprowadzony przez Citroëna i oczywiście Opel Frontera. A to oznacza, że auto będzie oferowane z silnikami spalinowymi, hybrydowymi i wersji elektrycznej.
Citroen C3 Aircross
Oficjalnie jeszcze nie podano, ale na pewno w aucie znajdzie zastosowanie dobrze znany silnik 1.2 PureTech. Dostępny będzie również napęd hybrydowy oparty o tę jednostkę oraz wersja elektryczna, zapewne z takim samym napędem, jak w Fiacie 600e czy Jeepie Avenger, z silnikiem o mocy 156 KM.