Citroen C3 Aircross do SUV segmentu B, bliźniaczy model Opla Frontery i bezpośredni konkurent przede wszystkim Dacii Duster. Jaki jest i ile kosztuje ten samochód?
- Citroen C3 Aircross. Nadwozie
- Citroen C3 Aircross. Wnętrze
- Citroen C3 Aircross. Silniki
- Citroen C3 Aircross. Ceny
Citroen C3 Aircross. Nadwozie
Stylistycznie C3 Aircross i Opel Frotnera to pojazdy niemal identyczne. Różnice sprowadzają się do innego pasa przedniego i nieco zmienionego tyłu.
Z przodu znajdziemy nowe logo marki Citroen i charakterystyczną sygnaturę świetlną, podzieloną na 3 segmenty. Generalnie samochód nie ma nic wspólnego z poprzednikiem o tej samej nazwie. Nowy Citroen C3 Aircross ma 4,39 metra długości, 1,79 m szerokości i 1,66 m wysokości, prześwit to równe 20 cm.
Citroen C3 Aircross
Citroen C3 Aircross. Wnętrze
Producent podkreśla "największy w klasie" rozstaw osi, jest 2,67 m. Co ciekawe, mimo formalnej przynależności do segmentu B, samochodem będzie można przewieźć maksymalnie siedem osób (z kierowcą), dwie dodatkowe podróżują na składanych fotelach w bagażniku.
Fotele można złożyć, uzyskując płaską powierzchnię bagażową. Po rozłożeniu wszystkich foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 40 litrów, a przy złożonych fotelach w trzecim rzędzie - 330 litrów.
Citroen C3 Aircross
Wersja 5-miejscowa zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie sporą ilość miejsca i bagażnik o pojemności 460 litrów. Dostęp do foteli drugiego i trzeciego rzędu zapewniają duże tylne drzwi.
Citroen C3 Aircross. Silniki
Citroen C3 Aircross jest zbudowany na tej samej platformie Smart Car co hatchback C3, który został wprowadzony przez Citroena i oczywiście Opel Frontera. A to oznacza, że auto będzie oferowane z silnikami spalinowymi, hybrydowymi i wersji elektrycznej.
Citroen C3 Aircross
Hybrydowy Citroen C3 Aircross jest wyposażony w nowy układ napędowy o mocy 136 KM (Hybrid 136) wyposażony w automatyczną skrzynię biegów e-DCT. Technologia hybrydowa 48 V wykorzystuje silnik 1.2 Turbo nowej generacji, opracowany specjalnie do zastosowań hybrydowych. Jest to jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1199 cm3, rozwijająca moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min.
Silnik ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz łańcuch rozrządu. Jednostka pracuje w cyklu Millera i połączona jest z zelektryfikowaną, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów e-DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM zasilanym akumulatorem litowo-jonowym 48 V umieszczonym pod podłogą.
Citroen C3 Aircross
Producent zapewnia, że podczas jazdy w mieście, samochód może pokonać aż do 50% tras w zeroemisyjnym trybie elektrycznym i ładując akumulator podczas zwalniania.
Oprócz zelektryfikowanego układu napędowego Citroen C3 Aircross będzie dostępny z trzycylindrowym silnikiem benzynowym Turbo o mocy 100 KM, łączonym z manualną skrzynią sześciobiegową.
Ponadto Citroen C3 Aircross będzie dostępny z napędem elektrycznym (wyłącznie w wersji 5-osobowej). Układ korzysta z silnika o mocy 113 KM i akumulatora LFP o pojemności 44 kWh. Zasięg wg WLTP ma wynosić około 300 km, realnie będzie to nieco ponad 200 km.
Citroen C3 Aircross
Ładowanie możliwe jest z mocą do 100 kW, wówczas uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. ma trwać pół godziny. W 2025 roku pojawi się wersja z większym akumulatorem i zasięgiem (realnie ponad 300 km).
Citroen C3 Aircross. Ceny
Cennik Citorena C3 Aircross otwiera kwota 82 800 zł. Na tyle wyceniono samochód w bazowej wersji You i 100-konnym silnikiem 1.2. Ceny wersji hybrydowej startują od 112 300 zł, a elektrycznej - od 120 800 zł. Warto rozważyć dopłatę do pakietu Pack Plus, który obejmuje m.in. 17-calowe felgi, 10,25-calowy ekran systemu infotainment, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację i bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto.