Na salonie w Pekinie Citroen zaprezentuje model C4 Aircross. Samochód przeznaczony jest na chiński rynek i nie ma większych szans, by trafił do Europy.
Citroen C4 Aircross
Stylistyka Citroena C4 Aircross nie stanowi niespodzianki - samochód wygląda jak europejski C3 Aircross. Nie ma w tym przypadku, C4 Aircross to właśnie C3 Aircross po modyfikacjach pod kątem chińskiego rynku - nadwozie C4 Aircross zostało wydłużone o 12 cm (do 427 cm), z czego 5,5 cm przypadło na rozstaw osi, który wynosi 266 m. O pozostałe5,5 cm zwiększono tylny zwis.
Citroen C3 Aircross
Dzięki temu na tylnej kanapie jest znacznie więcej miejsca. Ze względu na większą długość nadwozia większy jest również dach panoramiczny.
Chociaż w C3 Aircross nie ma tzw. airbumpsów chroniących drzwi, to znajdziemy je w C4 Aircross, przy czym są one w formie zminimalizowanej, takiej jak w polifitingowym C4 Cactus czy też C5 Aircross.
Citroen C3 Aircross
Na rynku chińskim Citroen C4 Aircross będzie pozycjonowany poniżej C5 Aircross, a powyżej modelu C3-XR. Samochód ma być dobrze wyposażony w systemy bezpieczeństwa i łączności, analogicznie, jak C3 Aircross.
Przypomnijmy, że samochód o nazwie C4 Aircross był oferowany również w Europie. Model ten, który debiutował w 2012 roku był efektem kooperacji grupy PSA z Mitsubishi i tak naprawdę był francuską wersją Mitsubishi ASX, która dość mocno różniła się stylizacją. Bliźniakiem tego modelu był Peugeot 4008.
Eksperyment nie okazał się udany, sprzedaż była niska i C4 Aircross zniknął z europejskich salonów w 2015 roku.