itroen C5 Aircross Concept zbudowany jest na platformie STLA Medium, która umożliwia stosowanie różnych układów napędowych: spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Nowy C5 Aircross będzie pierwszym Citroenem opartym na tej platformie, do tej pory wykorzystanej w Peugeotach e-3008 i e-5008 oraz Oplu Grandland.
- Citroen C5 Aircross Concept. Stylizacja
- Citroen C5 Aircross. Rynkowy debiut
Citroen C5 Aircross Concept. Stylizacja
Citroen C5 Aircross Concept wyróżnia się pełną i obszerną bryłą nadwozia oraz płynnymi liniami. W porównaniu do obecnego C5 Aircross wysokość została utrzymana, a tylny zwis wydłużony. Z przodu, sylwetka na środku maski została nieco obniżona, natomiast z tyłu dach jest pochyły, klapa bagażnika bardziej pionowa, górna część kabiny zakrzywiona, szyby boczne wyposażone w aerodynamiczne dodatki, a tylne światła Citroën Light Wings są zlicowane i płaskie, aby zoptymalizować przepływ powietrza.
Citroen C5 Aircross Concept
Citroen C5 Aircross Concept ma 465 cm długości, czyli 15 cm więcej niż obecna generacja) i 166 cm wysokości. Samochód ma szerszy rozstaw kół z wyraźnymi nadkolami. Konstrukcja linii boku podkreśla dynamikę ruchu poprzez wyostrzenie linii krawędzi między dwoma napiętymi elementami, wygiętej ku tyłowi.
Citroen C5 Aircross Concept
Citroen C5 Aircross. Rynkowy debiut
Pionowy profil tyłu sugeruje dużą pojemność bagażnika. Niewielkie wcięcie na przednich drzwiach pomaga graficznie zachować ogólną równowagę i podkreśla bardziej pionowy kształt, spójny z sylwetką najnowszych modeli Citroena. Nawiązaniem do najnowszych modeli są także pionowe kolorowe klipsy na przednich drzwiach i na zderzaku C5 Aircross Concept, nawiązujące do C3 i C3 Aircross.
Citroen C5 Aircross Concept
Duży nacisk położono na dopracowanie aerodynamiczne, dzięki czemu przy jeździe autostradowej zasięg ma być większy o 30 niż obecnie.
Citroen C5 Aircross II generacji w wersji produkcyjnej zostanie zaprezentowany w 2025 roku.