Niezależna organizacja Euro NCAP, która już od wielu lat zajmuje się ocenianiem poziomu bezpieczeństwa poszczególnych pojazdów, poddała testom zderzeniowym dwa kolejne modele.
Tym razem były to dwa crossovery - Citroen C5 Aircross i Range Rover Evoque. Jak sobie poradziły?
W przypadku Citroena C5 Aircross testom poddano dwie wersje - podstawową oraz wyposażoną w opcjonalny pakiet elektronicznych systemów bezpieczeństwa Safety Pack. Wyniki w obu przypadkach nie były złe, jednak oczywiście wyposażenie dodatkowe zdecydowało, że z pakietem bezpieczeństwa samochód zdobył maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, natomiast w wersji podstawowej poziom bezpieczeństwa oceniono na cztery gwiazdki.
Warto przy tym zauważyć, że kryteria Euro NCAP ustalone są tak, że samochód nie wyposażony w elektronicznie systemy nie ma szans otrzymać maksymalnej noty.
Range Rover Evoque
W zakresie ochrony pasażerów wersja bazowa Citroena C5 Aircross otrzymała 87 punktów proc, zaś z pakietem safety - 89 p. proc. Z zakresie ochrony dzieci różnicy nie było - obie wersje otrzymały 86 punktów proc.
Różnice wyszły natomiast w zakresie ochrony pieszych (58 punktów i 75 punktów) oraz wyposażeniu w systemy bezpieczeństwa (67 i 82 punktów).
Nie zawiódł Range Rover Evoque. Brytyjski crossover otrzymał 94 punkty proc. za ochronę dorosłych pasażerów i 87 punktów proc. - za ochronę dzieci. Ochronę pieszych oceniono na 72 punkty, a elektroniczne systemy bezpieczeństwa - 73 punkty. Sumarycznie dało to ocenę pięciu gwiazdek.
Producenci kontynuują więc dobrą passę. Inne przetestowane w 2019 roku modele (Honda CR-V, Mercedes klasy G i Seat Terraco) również otrzymały po pięć gwiazdek.