Citroen rozpoczął zbieranie zamówień na model C5 Aircross po liftingu. Poznaliśmy też polskie ceny tego pojazdu. Samochód jest oferowany w 4 wersjach spalinowych w cenie od 118 750 zł za nową wersję podstawową FEEL i w 4 wersjach z napędem hybrydowym typu plug-in w cenie od 172 650 zł.
Pierwsze samochody trafią do polskich klientów w czerwcu.
Citroen C5 Aircross po liftingu
Bazowa wersja Feel jest wyposażona m.in. w zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, trzy niezależne, odchylane, przesuwne i składane tylne siedzenia oraz Pakiet Bezpieczeństwa, obejmujący m.in. system hamowania awaryjnego Active safety brake i Aktywny system zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu, automatyczną dwustrefową klimatyzację oraz 18-calowe aluminiowe felgi oraz 12,3-calowy, personalizowany cyfrowy zespół zegarów. Ponadto w ramach restylingu wersja Feel została wzbogacona o światła LED, fotel kierowcy z regulacją lędźwiową.
Wersje Feel w samochodach z napędem plug-in hybrid posiada dodatkowo radio cyfrowe z nowym 10-calowym tabletem dotykowym i My Citroën Assist (moduł łączności z pakietem SOS i usługą Assistance). W porównaniu z wersjami spalinowymi, Feel Plug-in Hybrid jest dodatkowo wyposażony w pakiet Safety+ (z systemem hamowania awaryjnego Active Safety Brake i systemem monitorowania martwego pola), wspomaganie parkowania przodem, kamerę cofania z funkcją Top Rear Vision, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i elektrycznie składane lusterka boczne.
Citroen C5 Aircross po liftingu
Podobnie jak inne wersje z gamy plug-in hybryd, Feel Plug-in Hybrid dysponuje szeregiem charakterystycznych dla tego napędu elementów wyposażenia, takich jak przewód ładowania trybu 2, ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW i elektrochromatyczne lusterko wsteczne HYBRID z diodami LED „ZEV Mode”.
Wersja Feel Pack jest wyposażona w nowe aluminiowe, 18-calowe, dwukolorowe, diamentowane felgi PULSAR oraz szereg elementów zwiększających komfort i bezpieczeństwo, takich jak wspomaganie parkowania przodem, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu, reflektory przeciwmgłowe ze statycznym doświetlaniem zakrętów i elektrycznie składane lusterka boczne.
Citroen C5 Aircross po liftingu
Seria specjalna C-Series wpisuje się pomiędzy wersje Feel Pack i Shine. Wersja specjalna dysponuje 10-calowym ekranem dotykowym z systemem My Citroën Drive (obejmującym cyfrową nawigację online oraz usługi ostrzegania o niebezpiecznych strefach, prognozy pogody, informacji o ruchu drogowym, wyszukiwania stacji paliw, wyszukiwania parkingów i wyszukiwania lokalnego) oraz jeszcze bardziej elegancką i dynamiczną personalizacją dzięki nowemu pakietowi kolorystycznemu Anodised Bronze Colour Pack.
Wersja Shine wyróżnia się nowymi kolorami i materiałami. Składają się na nią czarne błyszczące relingi dachowe z matowymi wstawkami, nowy pakiet kolorystyczny Dark Chrome oraz nowy wystrój wnętrza Urban Black (połączenie czarnej Alcantary z czarną tkaniną imitującą skórę).
Citroen C5 Aircross po liftingu
Shine jest wyposażona m.in. w pakieti Drive Assist (obejmującemu system wykrywania zmęczenia kierowcy, ostrzeganie o ryzyku kolizji, automatyczne przełączanie świateł drogowych, rozszerzoną funkcję rozpoznawania znaków drogowych z sygnalizacją ograniczeń prędkości i adaptacyjny regulator prędkości) oraz pakietowi Safety+ (z systemem automatycznego hamowania awaryjnego Active Safety Brake 2.0 i monitorowaniem martwego pola).
Wersja Shine Pack oferowana jest wyłącznie w wersji Plug-in Hybrid: to najwyższa wersja w gamie. Obejmuje nowy wystrój wnętrza Metropolitan Black, jeszcze bardziej elegancki i dodający prestiżu dzięki nowej czarnej skórzanej tapicerce o ziarnistej fakturze i nowej szarej tkaninie obiciowej, imitującej skórę, w górnej części oparć. Aluminiowe, 19-calowe, dwukolorowe, diamentowane felgi ART podkreślają ekskluzywny charakter tej wersji. Dla wysokiego komfortu jazdy i bezpieczeństwa wersja Shine Pack dysponuje sterowanym elektrycznie (w ośmiu płaszczyznach) fotelem kierowcy, podgrzewanymi przednimi siedzeniami i asystentem jazdy po autostradach Highway Driver Assist.
Citroen C5 Aircross po liftingu
Gama Plug-in Hybrid obejmuje 4 wersji: Feel Plug-in Hybrid, Feel Pack Plug-in Hybrid, Shine Plug-in Hybrid i Shine Pack Plug-in Hybrid. Dysponują takim samym wyposażeniem i identycznym wystrojem wnętrza co wersje spalinowe (z wyjątkiem opisanej powyżej wersji Feel Hybrid), uzupełnionym o specjalne elementy wyposażenia dla napędu hybrydowego typu plug-in: przewód ładowania akumulatora trybu 2 (8 A), ładowarkę pokładową prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne HYBRID z diodami LED „ZEV Mode”.
Gama jednostek napędowych Citroen C5 Aircross po liftingu obejmuje benzynowy silnik 1.2 Puretech o mocy 130 KM łączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz wysokoprężny silnik 1.5 BlueHDI, również o mocy 130 KM, łączony wyłącznie z automatyczną przekładnią ośmiobiegową. Na szczycie gamy znajduje się natomiast hybryda plug-in wyposażona oczywiście w automatyczną przekładnie i układ hybrydowy o mocy systemowej 225 KM.