Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Citroen C5 X 1.2 PureTech 130 KM
Citroen zaprezentował C5 X w połowie 2021 roku. Nazwą samochód nawiązuje do dobrze znanego, należącego do segmentu D modelu C5, którego dwie generacje były produkowane w latach 2001 - 2018.
Citroen C5 X nie jest już klasycznym sedanem ani kombi - otrzymał nadwozie typu liftback, które Francuzi nazywają skrzyżowaniem sedana z kombi. Do tego osadzono je na podwyższonym zawieszeniu typowym dla crossoverów. Citroen C5 X ma 4,81 m długości. Wynoszący 2,79 m rozstaw osi gwarantuje, że w kabinie nie będzie ciasno. Rozmiarami C5 X jest zbliżone do Peugeota 508 (ma 4,75 m długości).
Citroen C5 X, podobnie jak Peugeot 508 i C5 Aircross, zbudowany został na płycie podłogowej EMP2. Pojemność bagażnika to 545 litrów, po złożeniu tylnej kanapy można przewieźć nawet 1640 litrów.
Od debiutu rynkowego Citroen C5 X był dostępny jako hybryda plug-in. C5 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 225 KM, układ składa się z benzynowego silnika 1.6 Puretech o mocy 180 KM i elektrycznej jednostki generującej 109 KM. Akumulator o pojemności 13,2 kWh pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 50 km z prędkością do 135 km/h.
Ponadto w ofercie są silniki benzynowe - 1.2 PureTech (130 KM) i 1.6 Puretech (180 KM). Diesli brak.
We wnętrzu uwagę przykuwają cyfrowe zegary i duży, 12-calowy ekran nowego pokładowego systemu infotainment o nazwie My Citroen Drive Plus. Opcją jest wyświetlacz HUD. Wyposażenie w systemy wspomagające może być bogate. Na szczycie stoi system jazdy półautonomicznej High Driver Assist, który stanowi połączenie inteligentnego tempomatu z asystentem jazdy w korku i utrzymania pasa ruchu.
Citroen C5 X jest produkowany nie we Francji, ale w Chinach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-07