Citroen wprowadza do swojego flagowego modelu, czyli C5 dwie nowe jednostki napędowe.
Dostosowując ofertę silników do nowej normy emisji spalin Euro 6, Citroen wprowadza do C5 silnik 2.0 BlueHDI w wersjach o mocy 180 lub 150 KM. Jednostka standardowo wyposażona jest w normę system automatycznego gaszenia i uruchamiania S&S.
Citroen C5
Silnik BlueHDI 150 będzie współpracował z manualną skrzynią sześciobiegową, natomiast wersja mocniejsza będzie oferowana z również sześciostopniowym automatem EAT6.
Nowe silniki zastąpią wycofywane z oferty jednostki 2.2 HDI o mocy 200 KM i 2.0 HDI o mocy 160 KM.
Citroen C5
Jednostki z serii BlueHDI (1.6 i 2.0) wyposażone są w katalizator SCR wraz z filtrem cząstek stałych. W katalizatorze SCR stosowany jest czynnik AdBlue (wodny roztwór mocznika), który wchodzi w reakcję z tlenkami azotu (NOx), tworząc parę wodną i azot. W ten sposób w spalinach redukowany jest poziom szkodliwych tlenków azotu.
Silniki BlueHDI stosowane są już w innych modelach Citroena: C4, C4 Cactus, C4 Picasso i Grand Picasso oraz DS4 i DS5.
Citroen C5
W Citroenie C5 jednostka 2.0 BlueHDI będzie dostępna niezależnie od typu nadwozia (liftback czy kombi) oraz we wszystkich wersjach wyposażeniowych.
Citroen C5 debiutował w 2008 roku, cztery lata później poddano go liftingowi. Obecnie nie wiadomo ile model ten jeszcze przetrwa w produkcji. Sprzedaż C5 mocno spada, w zeszłym roku z salonów wyjechało niespełna 18 tys. egzemplarzy, natomiast cała sprzedaż od debiutu przekroczyła 410 tys. egzemplarzy.
Coraz głośniej mówi się również, że następca Citroena C5 może w ogóle nie być oferowany w Europie, a jedynie w... Chinach. Od 2011 roku sprzedaż samochodów klasy średniej spadła w Europie o 1/3, w zmian klienci wybierają crossovery.