Francuzi przez lata słynęli z budowania ekscentrycznych i ultrawygodnych limuzyn. Słabe przyjęcie modelu C6, który znalazł tylko nieco ponad 23 tys. nabywców sprawiło jednak, że od 2012 roku w ofercie marki nie znajdziemy reprezentacyjnego sedana. Ale już niedługo...
Koncepcyjny Citroen C-xperience
Firma zmaga się właśnie z dużym spadkiem popytu w Chinach, które przez ostatnie lata były największym pojedynczym rynkiem zbytu Citroena. W minionym roku w Chinach sprzedano jednak aż o 47 proc. mniej pojazdów francuskiej marki. Jako winnych skokowemu załamaniu popytu wskazuje się lokalnych producentów i ich coraz bogatszą ofertę i rosnące zainteresowanie segmentem SUV.
Niecodziennym lekarstwem na poprawę sprzedaży ma być jednak nowa, flagowa limuzyna. W Chinach reprezentacyjne auta tego typu wciąż cieszą się ogromnym powodzeniem zapewniając przy tym wysokie marże producentom.
Koncepcyjny Citroen C-xperience
Szefowa Citroena - Linda Jackson – potwierdziła właśnie, że trwają już zaawansowane prace nad nowym sedanem, który pełnić będzie rolę flagowego modelu. Zaznaczyła przy tym, że auto nie będzie tylko „kolejną generacją” modelu C5 i oferowane ma być również na Starym Kontynencie.
Koncepcyjny Citroen C-xperience
Samochód najprawdopodobniej bazować będzie na rozwiązaniach konstrukcyjnych nowego Peugeota 508, który pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Stylistycznie nowy model czerpać ma z konceptu C-xperience zaprezentowanego w 2016 rok w Paryżu. Jego nazwa nawiązuje do poprzednika modelu XM – budowanego w latach 1974-1991 Citroena CX. Auto nawiązuje do słynnego poprzednika głównie opływową linią – mierzy 4,85 m długości i jedynie 1,37 m wysokości. Ma też gigantyczny, jak na swój segment, rozstaw osi liczący aż 3 m. Wszystko wskazuje też na to, że - wzorem koncepcyjnego C-xperience - nowa reprezentacyjna limuzyna Citroena otrzyma hybrydowy układ napędowy.