chceauto.pl
x

Citroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KM

Citroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2016
Średnia cena
54 000 zł
Nadwozie
dostawczy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
160 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
155 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
15000 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Citroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KMCitroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KM

Citroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KM

Jumper to największy z dostawczaków oferowany przez Citroena. Pierwsza generacja – następca modelu C25 – produkowana była w latach 1994-2006. Nowy model – Jumper II – opracowany został przy współpracy z Fiatem. Bliźniaczymi konstrukcjami auta są Peugeot Boxer II i Fiat Ducato II a także – oferowany w USA Dodge Ram ProMaster. Dwie podstawowe jednostki napędowe o pojemności 2,2 l to konstrukcje koncernu PSA. Topowa odmiana – 3,0 l – to turbodoładowany silnik opracowany przez Iveco. Auto oferowane jest w wielu wariantach (długości, pojemności, DMC) i cieszy się zaskakująco dobrą opinią wśród użytkowników.

Silnik

Nowoczesne turbodiesle oferują dobre osiągi i niskie zużycie paliwa, ale w przypadku awarii jej usunięcie jest z reguły bardzo drogie. Na szczęście, na rynku wtórnym nie brakuje pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, których obsługa nie powinna być zabójcza dla portfela. Jednym z motorów, które śmiało polecić można osobom szukającym oszczędności jest francuski silnik 2,0 HDI. Silnik zadebiutował w drugiej połowie 1998 roku. Jednostka o oznaczeniu kodowym DW10ATED trafiała początkowo pod maskę Peugeota 406. Motor trafiał również m.in. do Citroenów Xantia, Xara czy Xara Picasso. Konstrukcja bazowała na bardzo chwalonym przez użytkowników silniku Diesla o pojemności 1,9 l, który przez pewien czas montowany był np. do Poloneza. Wyposażona w ośmozaworową głowicę (jeden wałek rozrządu) i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek jednostka rozwijała moc 109 KM, niedługo po debiucie koncern PSA zaczął również stosować jej słabszą, 90-konną odmianę (oznaczenie kodowe DW10TD), w której montowano prostszą turbosprężarke o stałej geometrii. Śmiało powiedzieć można, że jest to jeden z lepszych silników wysokoprężnych wysokoprężnych początku lat dwutysięcznych. W układzie zasilania zastosowano wysokociśnieniowy, bezpośredni wtrysk typu Comman Rail pierwszej generacji wykorzystujący stosunkowo trwałe, elektromechaniczne wtryskiwacze. Jeśli nie zależy nam na osiągach lepiej wybrać słabszą odmianę o mocy 90 KM. Jej zaletą jest nie tylko łatwiejsza w naprawach turbosprężarka o stałej geometrii łopatek, ale też brak drogiego w naprawach dwumasowego koła zamachowego. Z perspektywy kosztów eksploatacji na plus należy też zapisać brak filtra cząstek stałych. Mocniejsza jednostka o mocy 109 KM zapewnia zdecydowanie lepszą dynamikę i wyższą kulturę pracy, ale jej serwisowanie będzie droższe. Dwumasowe koła zamachowe ogranicza ilość drgań przenoszonych do kabiny, ale jego naprawa (po ok. 150-200 tys. km) to koszt od 700 zł (jeśli zdecydujemy się na element regenerowany) do ok... 2500 zł (gdy pokusimy się o nowe koło i sprzęgło). Na szczęście, w przypadku silnika 2,0 HDI lista usterek nie jest długa. W początkowym okresie występowały częste problemy z tłumikiem drgań skrętnych, czyli wyposażonym w specjalną gumową „poduszkę” kołem pasowym wału korbowego. Element ten rzadko kiedy wytrzymywał więcej niż 50 tys. km, usterka często kończyła się unieruchomieniem auta. Francuzi szybko przeprojektowali ten element i dziś, nawet zamienniki, wytrzymują przeważnie około 100 tys. km. Z uwagi na zastosowanie wtrysku typu Common Rail na usterki narażone są wtryskiwacze i pompa wtryskowa (często psuje się np. zawór wysokiego ciśnienia, co powoduje problemy z odpalaniem). Z uwagi na popularność silnika, przy naprawach układu wtryskowego radzimy rozważyć zakup części używanych. Regeneracja pompy wtryskowej pochłonąć może nawet 2 tys. zł - sprawny, używany element kupimy już za 300-400 zł. To samo dotyczy również wtryskiwaczy. Koszt używanego to ok. 200 zł. Przy zakupie części pamiętajmy, że wersje 109 KM i 90 KM różniły się układem wtryskowym. W pierwszej znajdziemy wtryskiwacze marki Bosch, w drugiej Siemens. Do typowych usterek, jak w przypadku większości turbodiesli, zaliczyć można problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR, przepływomierzem czy dwumasowym kołem zamachowym. Na szczęście usterkę stosunkowo łatwo zdiagnozować, a ceny części i robocizny nie szokują. Na wyższe koszty przygotować się muszą jedynie właściciele vanów – Citroenów: Evasion i C8 oraz Peugeotów: 806 i 807. W przypadku tych samochodów, silniki 2,0 HDI o mocy 109 KM sprzęgane były z szesnastozaworowymi głowicami.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-05
Wymiary: długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowe dostawczaki PSA z Gliwic!2019-05-09

Citroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen Jumpy

Citroen Jumpy

2.0 BlueHDI 150 KM diesel2016dostawczyręcznaprzedni
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot Expert

Peugeot Expert

2.0 HDI 150 KM diesel2016dostawczyręcznaprzedni
cena średnia 66 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen Jumper II L3H3 2.0 HDi 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS