chceauto.pl
x

Citroen Xantia II 1.8I 90 KM

Citroen Xantia II 1.8I 90 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2001
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1761 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
90 KM
0-100 km/h
12.6 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
54 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
11 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
21.1%
Średni przebieg
147 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
437 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.9 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Citroen Xantia II 1.8I 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen Xantia II 1.8I 90 KMCitroen Xantia II 1.8I 90 KMCitroen Xantia II 1.8I 90 KMCitroen Xantia II 1.8I 90 KMCitroen Xantia II 1.8I 90 KM

Citroen Xantia II 1.8I 90 KM

Citroen Xantia

Gdyby nie katastrofalny poziom bezpieczeństwa (w testach EuroNCAP auto uzyskało ledwie 1 gwiazdkę) Xantia byłaby idealnym samochodem używanym.

Duże, wygodne (hydropneumatyczne zawieszenie) i dobrze wyposażone auto, które na dodatek okazuje się mniej awaryjne od niemieckiej czy włoskiej konkurencji. W raporcie DEKRY obejmującym auta 6 i 7 letnie Xantia uplasowała się na 41 miejscu przed m.in.: Audi A4, Audi A6, BMW 3 czy VW Passatem. Właścicieli, od czasu do czasu, zaskoczyć może jedynie np. małym wyciekiem ze skrzyni lub silnika, czy awarią jakiegoś czujnika. Słabą stroną tych pojazdów są łączniki stabilizatora, które potrafią stukać już po kilku tysiącach kilometrów. Na szczęście koszt naprawy powinien zamknąć się w kwocie 50-100 zł.

Jeżdżąc xantią należy jednak pamiętać, że nie jest to zwykły samochód. Nie każdy wie, że np. hamulec ręczny działa na przednie koła, a wspomaganie kierownicy, hamulców oraz zawieszenie są ze sobą połączone jednym układem. Zawieszenie hydropneumatyczne na polskich drogach sprawdza się świetnie, a jego obsługa jest zazwyczaj tańsza, niż w klasycznych układach z amortyzatorami. Podobnie, jak w innych Citroenach z samoskrętną belką tylną (świetne prowadzenie na zakrętach) należy zwrócić uwagę, czy koła tylne nie odstają od pionu - naprawa może kosztować nawet tysiąc złotych. Samochód produkowany był w latach 1993 - 2001. Polecamy zwłaszcza modele wyprodukowane po 1997 roku, kiedy auto przeszło niewielki lifting, poprawiono również nieco podejście do kwestii bezpieczeństwa.

Citroen Xantia II

Mianem Xantii II generacji określa się pojazdy z ostatniego okresu produkcji, gdy producent usprawnił model fundując mu rozległy lifting. Samochód zastąpiony został w ofercie Citroena przez model C5. Auto cieszyło się dobrą opinią zwłaszcza, jeśli chodzi o niezawodność. W stosunku do modelu sprzed liftingu poprawiono wiele drobiazgów - głównym mankamentem pozostała jednak "słaba" instalacja elektryczna. Przewody mają tendencję do łamania się, styki szybko śniedzieją. Większość drobnych usterek wynika właśnie z faktu niesprawności któregoś z układów elektrycznych (często pomaga wyczyszczenie styków).

Największą wadą Xantii był kiepski poziom zabezpieczenia pasażerów przed skutkami wypadków.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Citroen Xantia ma już 30 lat2023-05-07Używane: Citroen Xantia2013-07-24Używane: Citroen C42012-08-23Bezpieczeństwo2009-10-08Koniec z hydropneumatyką!2015-06-08Szukasz Diesla? To musisz wiedzieć o 2,0 HDI 90/109 KM2012-06-27

Citroen Xantia II 1.8I 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS