Kilka dni temu pisaliśmy o liftingu Seata Ateki. Teraz zmianom poddano jest wersję usportowioną, sprzedawaną jako Cupra Ateca. To właśnie od premiery Ateki Cupra rozpoczęła działalność jako oddzielna marka, a nie sportowa wersja modeli Seata.
Cupra Ateca
Samochód okazał się sukcesem. W 2019 roku sprzedano ponad 10 000 egzemplarzy Cupry Ateca, co stanowi 15% wszystkich sprzedanych samochodów z rodziny Ateca.
Tegoroczną odsłonę modelu Ateca wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. Samochód otrzymał pełne oświetlenie Full LED oraz dynamiczne kierunkowskazy. W karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie.
Cupra Ateca
Producent zapewnił też szeroki wybór dodatkowego wyposażenia, pozwalający na personalizację samochodu. Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper, a także 6 kolorów karoserii. Zamówić można również układ wydechowy firmy Akrapovič.
We wnętrzu Cupry Ateca pojawiła się m.in. zmieniona kierownica wyposażona w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy. Dzięki zamontowaniu większych łopatek skrzyni biegów przy kierownicy zmiana biegów stała się łatwiejsza.
Cupra Ateca
Wyposażenie standardowe obejmują fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi. Z kolei osoby, które zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.
Centrum samochodu jest wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego. Z oferty multimedialnej i nawigacji można korzystać nie tylko dotykowo poprzez 9,2-calowy ekran, ale również za pomocą głosu.
Cupra Ateca
Aplikacja Connect pozwala na zdalny dostęp do takich danych podróży jak informacja o miejscu zaparkowania auta, zapalonych światłach czy niedomkniętych drzwiach lub o przekroczeniu prędkości przez użytkownika użyczonego auta. Cupra Ateca posiada system wspomagania kierowcy, takie jak Pre-Crash Assist, predykcyjny tempomat (ACC), Travel Assist, Emergency Assist czy Side and Exit Assist.
Nie ma za to zmian pod maską. Cupra Ateca nadal napędzana jest przez dwulitrowy silnik TSI o mocy 300 KM, który współpracuje z dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm oraz prędkość maksymalną 247 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 sekundy.
Cupra Ateca posiada napęd wszystkich kół 4Drive z zawieszeniem adaptacyjnym. Kierowca może wybierać spośród sześciu programów jazdy: Normal, Sport, CUPRA, Snow, Off-road lub indywidualny. Za hamowanie odpowiadają hamulce Brembo.
Cupra Ateca, jak wszystkie odmiany, produkowana jest przez czeskie zakłady w Kvasinach. Sprzedaż rozpocznie się w drugiej połowie roku.