Seat zaprezentował zmodernizowaną Atecę. Samochód ma wyróżniać się wyższym poziomem bezpieczeństwa, bardziej wyrazistym designem i pełną łącznością. Pojawiły się również nowe wersje napędowe oraz wersja Xperience.
Seat Ateca po liftingu
Premiera modelu Ateca w 2016 roku była dla Seata dużym krokiem - Ateca była pierwszym SUV-em w historii hiszpańskiej marki, chociaż oczywiście samochód został opracowany w grupie Volkswagena.
Ateca okazała się strzałem w dziesiątkę. Od 2016 roku na świecie sprzedano już ponad 300 000 egzemplarzy tego modelu.
Seat Ateca po liftingu
W odświeżonej Atece przewidziano szereg rozwiązań zapewniających stałą łączność z siecią oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Podczas jazdy kierowca będzie mógł sparować bezprzewodowo smartfon za pomocą Android Auto lub Apple CarPlay, z kolei aplikacja SEAT Connect zapewni stałą łączność ze światem wirtualnym. Nowy 9,2-calowy system multimedialny będzie można obsługiwać głosowo, za pomocą potocznego języka, a wbudowana karta eSIM pozwoli skorzystać z funkcji eCall, ułatwiającej kontakt ze służbami ratunkowymi w razie niebezpiecznego zdarzenia drogowego.
Seat Ateca po liftingu
Nad komfortem i bezpieczeństwem podróży czuwać będą zaawansowani wirtualni asystenci, wśród których można wymienić np.: system ochrony pasażerów Pre-Crash, inteligentny asstent bezpieczeństwa Emergency Assist, asystent podróży Travel Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu Exit Assist , asystent parkowania z przyczepą Trailer Assist, czy predykcyjny tempomat.
Seat Ateca po liftingu
Odświeżony Sear Ateca zwraca uwagę bardziej agresywną, dynamiczną sylwetką. Efekt ten projektanci uzyskali między innymi poprzez zamontowanie nowych zderzaków, oświetlenia FULL LED, końcówek wydechów czy dynamicznych kierunkowskazów. Dzięki nowym zderzakom samochód wydłużony o 18 mm, do 4381 mm (szerokość i wysokość pozostały takie same).
Seat Ateca po liftingu będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Reference, Style, FR i nowo wprowadzonej Xperience, która zastąpi Xcellence. Wersja ta ma udawać auto uterenowione co uzyskano poprzez wprowadzenie czarnej barwy na zderzakach, nadkolach i bokach samochodu, a także zamontowanie aluminiowej końcówki wydechu.
Seat Ateca po liftingu
W odświeżonej Atece wprowadzono również szereg praktycznych rozwiązań zapewniających wysoki komfort podroży. Kierowca będzie mógł skorzystać m.in. z 8-kierunkowej regulacji fotela, nowego wirtualnego kokpitu o przekątnej 10,25 cala oraz centrum multimedialnego z ekranem 8,25 lub 9,2 cala. W przypadku ujemnych temperatur nowa powłoka przedniej szyby Climacoat pozwoli na odmrożenie powierzchni w 2-3 minuty bez pozostawiania smug.
Ateca po liftingu będzie oferowana w odświeżonej gamie silnikowej. Gama jednostek benzynowych zaczyna się od 1-litrowej jednostki o mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów, przez 1.5-litrowy silnik o mocy 150 KM w wersji z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią DSG, a kończy na 2-litrowej jednosce o mocy 190 KM ze skrzynią DSG i napędem 4Drive.
Osoby zainteresowane silnikami wysokoprężnymi będą mogły wybrać jedną z 2-litrowych jednostek. Silniki Diesla będą oferować moc od 110 do 150 KM. Mocniejsza wersja oferowana będzie dodatkowo z dwusprzęgłową skrzynią DSG i napędem 4Drive.
W 2019 roku już 44% sprzedanych modeli Seata stanowiły SUV-y – Tarraco, Ateca i Arona.