Hiszpanie pochwalili się właśnie drobną modernizacją oferowanego przez markę CUPRA modelu Leon. W tym przypadu skupiono się wyłącznie na zmianach dotyczących rozwiązań technicznych.
Najważniejszą z nich jest obniżenie zawieszenia. Leona e-HYBRID stracił właśnie 25 mm swojego prześwitu, poprawiając tym samym aerodynamikę pojazdu i jego właściwości jezdne. Oprócz tego wersja e-HYBRID jest teraz kompatybilna z hamulcami Brembo, a samego Leona można skonfigurować w dwóch wersjach wyposażenia: Leon i VZ. Dodajmy że W perforowane tarcze od Brembo mają rozmiar 370x32mm co w oczywisty sposób przekłada sie na większą skuteczność hamowania.
W ramach nowości mocniejszą wersję CUPRY Leon e-HYBRID (245 KM) można teraz wybrać w wersji VZ. Wnętrze w tej drugiej wersji wyróżniają przede wszystkim fotele CUPBucket, dostępne w skórze w kolorach Dark lub Petrol Blue. Nowe siedziska zamontowano niżej w kabinie, aby zmaksymalizować przestrzeń i zapewnić bardziej ergonomiczną pozycję kierowcy.
Tylna strona siedziska została wykonana z włókna węglowego, natomiast boczne elementy foteli skonstruowano tak, aby dać jeszcze większe wsparcie kierowcy. Co ważne, fotele CUPBucket zapewniają niską pozycję za kierownicą, dzięki czemu maksymalizują przestrzeń, umożliwiają przyjęcie bardziej ergonomicznej postawy ciała i gwarantują prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy.
CUPRA Leon e-HYBRID
Wyjątkowy charakter wnętrza podkreśla również deska rozdzielcza z miedzianymi przeszyciami, dostępna w kolorze czarnym lub niebieskim (Petrol Blue). Najnowsza wersja samochodu została także wyposażona w kierownicę z ergonomicznie zaprojektowanymi przyciskami satelitarnymi, które umożliwiają uruchomienie silnika i szybkie przełączenie pojazdu w tryb CUPRA.
Także w nadwoziu zastosowano modyfikacje, które jeszcze mocniej podkreślają sportowy charakter CUPRY Leon VZ CUP. Należą do ich m.in: tylny spojler z włókna węglowego (tylko w wariancie 5-drzwiowym), listwy progowe Dark Alu i opcjonalne osłony lusterek bocznych pokryte włóknem węglowym.
Produkcja CUPRY Leon e-HYBRID z zawieszeniem niższym o 25 mm rozpoczęła się w czerwcu 2021 roku.